2 צפייה בגלריה
הפליטים הראשונים מאוקראינה שהובאו ע''י צה''ל למלון דן פנורמה בת''א
הפליטים הראשונים מאוקראינה שהובאו ע''י צה''ל למלון דן פנורמה בת''א
יחוסנו נגד קורונה? הפליטים מאוקראינה
גורמים במשרד הבריאות אמרו אתמול (שלישי) כי בימים הקרובים עשויה להיפתח היערכות במטרה להעלות את כמות המחוסנים נגד נגיף הקורונה בקרב כ-5,000 הפליטים שהגיעו ארצה מאוקראינה.
בשלב זה אין נתונים מדויקים על מספר הפליטים שחוסנו, ובאיזה חיסון. במקביל נודע כי במשרד הבריאות שוקלים לקיים מבצע חיסון לילדי הפליטים נגד פוליו, על רקע חשש מהתפרצות של הנגיף שעלול לגרום לשיתוק ילדים. זאת בעקבות אבחון של ילדה תושבת ירושלים שנשאה אותו. ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה בנושא.
בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ שיגר אתמול מכתב לשרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה במטרה להסדיר ביטוח בריאות רפואי לפליטים מאוקראינה. "אין חולק כי המצב הנוכחי מהווה אתגר ניהולי משמעותי", כתב הורוביץ. "עם זאת, כמדינה, יש לנו אינטרס משותף לשמור על בריאותם של השוהים בארצנו ולספק להם שירותי רפואה איכותיים ונגישים. אם חלילה תידרדר בריאותם והם ייאלצו להשתמש ברפואת חירום, הרי שמערכת הבריאות הישראלית תישא בעלות. עלינו להסדיר מראש את זכאותם לשירותי רפואה, למנוע תחלואה וטראומה נוספת בשעתם הקשה, ולנהל באופן נכון ומיטבי את משאבי מערכת הבריאות בישראל".

2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
"יש לנו אינטרס משותף לשמור על בריאותם של השוהים בארצנו". הורוביץ
(צילום: יואב דודקביץ')
יש לציין כי הפליטים זכאים באופן זמני לטיפול רפואי במוקדי "טרם". שורת טיפולים רפואיים ובהם ניתוחים, התייעצות עם רופאים מומחים והיצע רחב של בדיקות לא תסופק להם כעת, בניגוד לביטוח רפואי שצפוי להסדיר את הנושא.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות בונה תוכנית להשלמת חיסונים בפליטים כדי להגן על בריאותם, ועובד עם כל השותפים כדי ליישם אותה".