2 צפייה בגלריה
הנאשם בנסיון לרצח אשתו
הנאשם בנסיון לרצח אשתו
ח' בבית המשפט, פברואר
(צילום: שאול גולן )
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בצהריים (יום ב') את ח', בן 72 מירושלים, בניסיון רצח אשתו ג' בת ה-65 ב-2019. על פי כתב האישום, הוא ניסה לרצוח אותה באמצעות שני סכינים מתחת לבית אמה בתל אביב. לבקשת האישה, שמות המעורבים לא פורסמו.
השניים היו נשואים במשך 22 שנים, עד שג' הודיעה לו כי ברצונה להתגרש. על פי כתב האישום, ח' החליט לרצוח אותה, וב-28 באוקטובר 2019 הוא הגיע לפתח הדירה שבה גרה אמה בתל אביב עם שני סכינים, ארב לה ברחוב וכשהגיעה - התנפל עליה, דקר ופצע אותה, עד שאחד השכנים הגיע והציל את חייה. הבעל, מנגד, טען במהלך המשפט כי לא רצה לרצוח אותה, וכי הסיבה שהגיע עם הסכינים היא כי רצה להתאבד מולה במחאה על היחס שלה כלפיו.

"בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הנאשם ניסה לרצוח את בת זוגו", אמרה עו"ד כנרת כאהן מור מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) לאחר הכרעת הדין. "זהו צעד נוסף במאבקנו הבלתי מתפשר באלימות במשפחה בכלל וכלפי נשים בפרט. במהלך ניהול התיק, במסגרת שלב ההוכחות, העידה המתלוננת על האירוע הטראומתי ושימשה לפה לאותן הנשים אשר נרצחו באכזריות על ידי בני זוגן".
עו"ד יוסי זילברברג, שייצג את ג', הביע את שביעות רצונו מהכרעת הדין. "בית המשפט קיבל את כל טענות מרשתי והרשיע את הנאשם בכל עובדות כתב האישום", אמר. "מדובר במקרה חמור בו הנאשם הצטייד בשני סכינים, ארב למרשתי ודקר אותה בכל חלקי גופה, ואילמלא השכן ששמע את זעקותיה, הוציא את הסכין מהנאשם ובכך מנע את המשך האלימות הקשה - התוצאה הייתה קטלנית.
עו"ד יוסי זילברברגעו"ד יוסי זילברברגצילום: ירון ברנר
"בימים בהן רצח נשים הפך לעניין שבשגרה, טוב שבית המשפט קיבל את ההחלטה, למען הציבור יידע כי דמן של נשים אינו הפקר. עוד יש לברך על התנהגותו של השכן, אשר פעל בנחישות וללא מורא והציל את מרשתי".
עו"ד עופר אשכנזי, שמייצג את ח' מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול את המשך צעדינו".
במהלך עדותה בחודש פברואר האחרון, סיפרה ג': "שרדתי מלחמת עולם. לא יודעת איך אני פה, אבל אני פה בנס. קצב הדקירות היה מהיר. זה לא היה ניסיון רצח. המילה 'ניסיון' היא עדינה למקרה כזה של תופת וגיהנום. לא הופתעתי מהאכזריות, הוא היה אכזרי אליי כל השנים. לפני שנתיים הגשתי בקשה ליישוב סכסוך איתו והוא ביקש שלום בית. השלום בית הזה הפך לגיהנום עלי אדמות בשבילי".
2 צפייה בגלריה
האישה
האישה
"עברתי תופת". ג' בבית המשפט, פברואר
(צילום: שאול גולן )
על האירוע עצמו היא סיפרה: "היה לי מנהג לצאת בשעה הזויה ב-5:30 בבוקר לחדר כושר. הוא ידע בדיוק מתי אני יוצאת. הוא אמר לי בעבר: 'איך את לא מפחדת לצאת בשעה כזו? יבוא מחבל'. אבל תראו מי בא בסוף – הוא. ירדתי מבית אמי, יצאתי מדלת האינטרקום בבית והיא נסגרה. ואז אני רואה אותו מולי. הוא הגיע בריצת אמוק. שאלתי אותו: 'מה אתה עושה פה?', הוא הצמיד אותי לדלת והתחיל להכניס בי את הסכינים כאילו אין מחר.
"הוא לקח לי את הצוואר, דקר פה ופה (הדגימה, ג"מ), בבטן ובמותן. היו לו שני סכינים. הוא צעק 'איך את שורדת? איך את עוד חיה? כמה כוח יש לך?'. עברתי תופת. ניהלתי מלחמה עקובה מדם. אמרתי לעצמי: 'את קיבלת חינוך להילחם על חייך'. הדפתי אותו וצעקתי 'הצילו! הצילו! הצילו! הצילו!'. אחרי כמה דקות התחילו לרדת שכנים, יש לי קול חזק. הם שמעו אותי. שכן אחד הציל את חיי. אמר לו 'תזרוק את הסכין', לקח אותו בחולצה וזרק אותו לגינה. לולא אותו שכן הוא היה ממשיך עד שאמות".