מועמד מפלגת "תקווה חדשה" לכנסת דני דיין אומר היום (חמישי) בריאיון באולפן ynet כי מפלגתו לא תהיה שותפה לממשלה בראשות בנימין נתניהו. הוא גם אומר כי נפתלי בנט עשוי להיכנס לממשלה כזו, ומוסיף כי אין מגעים לחיבור בין המפלגה בראשות גדעון סער ל"ימינה" - שבוע בלבד לפני סגירת הרשימות.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
4 צפייה בגלריה
דני דיין
דני דיין
"לא פרטנרים לממשלה בראשות נתניהו". דני דיין
(צילום: קובי קואנקס)
"אנחנו לא פרטנרים לממשלה בראשות נתניהו. את בנט אפשר לספור בשאיפה של נתניהו לקבל 61 - אנחנו חד משמעית לא", אמר דיין, שכיהן עד לאחרונה כקונסול כללי בניו יורק וכיהן בעבר כיו"ר מועצת יש"ע.
אבל אם ביום הבחירות סער יצלול לכיוון 7-6 מנדטים, לא תהיה לו ברירה והוא ירצה להגשים את ההעדפות של בוחריו, הוא לא יזחל לממשלה? "זה תסריט מופרך. אני לא יודע איפה הוא מסתובב, אבל אם הוא מסתובב - שיילך לאיבוד. לא רק שהוא לא יקרה - יקרה ההיפך הגמור".
יש לכם שיחות עם בנט? אתם פחות או יותר מתמודדים על אותו קהל? "לא-לא. בנט יכול להיות שותף בכיר, שותף מכובד, בקואליציה שלנו. יש שיגידו אפילו שותף טבעי. אבל לחבור לפני הבחירות אין שום אפשרות מכיוון שבנט אומר במפורש - אני הולך לקואליציה של נתניהו".
4 צפייה בגלריה
 "מקובל על כל חלקי המערכת הפוליטית". גדעון סער
 "מקובל על כל חלקי המערכת הפוליטית". גדעון סער
"מקובל על כל חלקי המערכת הפוליטית". גדעון סער
(צילום: גבריאל בהרליה)
האם אתה יודע לשים את האצבע על מה בדיוק גורם לכם לירידה בסקרים? "נכון שבהתחלה הסקרים היו יותר מחמיאים, מכיוון שתמיד כשיש התרחשות שנמצאת במרכז החדשות היא נותנת את אותותיה גם בסקרים. אבל אני לא נבהל מהירידה המסוימת שהייתה. אף אחד לא חשב שהחלפת שלטון נתניהו היא משימה קלה. אנחנו רואים את ההתלהבות בשטח. אנחנו עכשיו נהיה רק כלפי מעלה".
דיין הוסיף: "בסופו של דבר, כשנתקרב לקו הגמר, הבחירות האלה יהיו על השאלה - מי קרוב יותר לנתניהו, מי המקום השני. יאיר לפיד או אנחנו. אם זה יאיר לפיד אז נתניהו ניצח, כי ליאיר לפיד אין אפשרות להקים קואליציה, הוא לא מקובל על חלקים גדולים של המערכת הפוליטית ולא יוכל להקים קואליציה. גדעון סער לעומת זאת מקובל על כל חלקי המערכת הפוליטית ולכן אם מי שרוצה להחליף את נתניהו יצביע לגדעון סער".

בן-גביר: "בלי חיבור אין ממשלת ימין"

בעוד במפלגה של גדעון סער מסרבים לחיבורים לפי שעה, במפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית" מעוניינים לקדם שיתוף פעולה עם מפלגת "הציונות הדתית" (השם החדש של האיחוד הלאומי) בראשות בצלאל סמוטריץ'. יו"ר "עוצמה יהודית", איתמר בן-גביר, אמר בריאיון באולפן כי "אם לא יהיה חיבור אין ממשלת ימין".

4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"אני מייצג משהו שלא כולם אוהבים". בן-גביר באולפן
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"תורידו את האגו". בצלאל סמוטריץ'
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בן-גביר הוסיף: "זה לא נעים להגיד, אין מצב שסמוטריץ' עובר בלי שיהיה חיבור, זה ברור. אני אומר לכל השותפים שיכולים להיות שותפים: תורידו את האגו, תורידו את היוהרה, צריך למנוע הקמת ממשלת שמאל".
לדבריו, "בקרב הציונות הדתית, לא המפלגה, יש לפעמים איזושהי יוהרה, רצון להיות מכונסים, מגזריים, אני מייצג משהו אחר. אני מייצג כנראה משהו אחר שלא כולם אוהבים - אני חוזר בתשובה, אני ספרדי. אני מדובר לכולם. אני אדאג לנתיבות ולשדרות. אנחנו הבאנו במועד ב' 40 אלף קולות מבית שאן".
אתה אומר שבלעדיך לא תהיה ממשלת ימין, אבל אולי בגללך אין ממשלת ימין כי אתה לא מפסיק לבזבז להם קולות? "ניסינו את הניסיונות האלה כבר כמה פעמים, בלעדי זה לא הצליח. בלי עצמה יהודית זה לא הצליח. אמרתי את זה במועד א', אמרתי את זה במועד ב'".