החשב הכללי באוצר אישר היום (שלישי), בנוהל של פטור ממכרז, להגדיל בחמישה מיליון שקלים את תקציב הפקת ובימוי טקס הדלקת המשואות שייערך בערב יום העצמאות. אישור האוצר הגיע לאחר בקשת משרד התרבות והספורט בשם מרכז ההסברה, להגדיל את התקציב על מנת להבטיח "טקס עוצמתי במיוחד" לרגל חגיגות 75 שנה לעצמאות המדינה. התקציב הנוכחי יעמוד על 13.5 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
חזרה גינרלית לטקס הדלקת המשואות
חזרה גינרלית לטקס הדלקת המשואות
תקציב הטקס יגדל משמעותית לטובת במות, תפאורה והופעות נוספות
(צילום: יואב דודקביץ)
בבקשת משרד התרבות והספורט להגדלת התקציב נכתב כי "התוספת התקציבית נדרשת, בין היתר, גם לטובת הוספת במות לזמרים ולנגנים, הרחבת הפעילות האומנותית והופעה של 315 מתופפים, תפאורה והנגשה". עוד נכתב: "ההרחבה למעשה מהווה חיסכון עצום ומשמעותי בכספי הציבור ובכספי ומשאבי המדינה, שבגינם התקבלה החלטה לבטל אירועים נוספים שצמודים ליום העצמאות".
"אם הם היו מתבצעים, עלותם מוערכת על ידי המשרד בכשבעה מיליון שקלים", הסבירו במשרד התרבות והספורט. בנוסף, בשל לוח הזמנים הצפוף עד למועד טקס המשואות, בבקשת הרחבת התקציב נכתב כי ועדת המכרזים המשרדית בדקה האם ניתן לצאת למכרז חדש לצורך ביצוע הטקס המרכזי, אך "לוחות הזמנים לתחילת העבודה כבר נמצאים בפיגור רב. כל עיכוב נוסף ישפיע על בטיחות הטקס ועל קיומו בכלל".
לפיכך, החשב הכללי באוצר אישר את המשך ההתקשרות עם חברת אלקטרה טרגט בע"מ, שזכתה במכרז לניהול הפקה ובימוי של טקס הדלקת המשואות וטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה. החברה מנהלת את הטקס כבר משנת 2021, וכאמור על פי ההסכם החדש התקציב שתקבל יעמוד על 13.5 מיליון שקלים במקום 8.5 מיליון שקלים.