מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', התייחס הערב (יום ב') למבצע ההרואי שבו שוחררו פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מקיבוץ ניר עוז ב-7/10 והוחזקו בדירה ברפיח. מפקד הימ"מ אמר: "אין דבר שהוא בלתי אפשרי".
תת-ניצב ח' אמר: "מאז הקמת היחידה היא מתאמנת על חילוץ בני ערובה, זאת המשימה. בשטח אויב המשימה מורכבת יותר ממה שהתאמנו אליה בשנים האחרונות. כל השטח היה מאוים. השב"כ נתן מודיעין מדויק. ככל שהתקדם הזמן, המודיעין הלך והתחדד. הבנו שתוכנית חילוץ לא רק אפשרית, אלא גם יכולה להיות מוצלחת".

מפקד הימ"מ אמר כי בחודש האחרון התכוננה היחידה למבצע חילוץ חטופים. "בתחילת הדרך התוכנית נראתה מורכבת ומסוכנת, אך ככל שעבר הזמן והמודיעין התמקד במבנה, הבנו שזה אפשרי מאוד. היחידות המבצעיות של השב"כ בנו תמונת מודיעין מצוינת ומדויקת, שאפשרה לנו לבנות תוכנית שתיתן מענה טוב לכלל נקודות התורפה".
הוא הוסיף כי הכוחות פעלו באזור שאליו לא הגיע התמרון הקרקעי: "ידענו שהתמרון הצבאי לא יגיע לרפיח ופעילות החילוץ תיתקל בהתנגדות חזקה, הן מתוך האיתור שבו מוחזקים החטופים, והן מהמבנים הסמוכים אליו. גדוד שבורה נחשב לגדוד חזק שטרם נפגע. המבצע התבצע בין שלושה גדודים של חמאס, בתוכם גדוד שבורה. ההגעה החשאית אל היעד בשעה שכולם ישנים, אפשרה לכוח לייצר מגע עם המחבלים, לחסל אותם ולחלץ את החטופים".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו ללוחמי הימ"מ שהחזירו הלילה במבצע חילוץ את שני החטופים: "זהו אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל - חיסלתם את החוטפים, את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע - מבצע מושלם, ביצוע מושלם"
ראש הממשלה נתניהו ללוחמי הימ"מ שהחזירו הלילה במבצע חילוץ את שני החטופים: "זהו אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל - חיסלתם את החוטפים, את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע - מבצע מושלם, ביצוע מושלם"
מפקד הימ"מ (שני מימין)
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
"הכוח בגודל של פלגה בימ"מ הגיע לשטח והמתין בשטח לפי מודיעין שקיבלנו מהשב"כ, בקרבת המבנה שבו הוחזקו החטופים כמעט שעתיים", שחזר מפקד הימ"מ. "המתנו לשעת כושר להגיע למבנה, כשהרגע הזה הגיע עברנו את הדרך אל המבנה שבו שהו החטופים. עברנו 150 מטרים בשעה וחצי כדי שתבינו כמה השטח מורכב עד לרגע שבו העפנו את הדלתות אל חדר החטופים שבהתחלה היו בהלם אבל התעשתו מיד ושיתפו פעולה כשהבינו שהימ"מ הגיע להחזיר אותם הביתה".
מפקד הימ"מ הוסיף: "כשאתה מגיע בשעת לילה, אתה מעריך שאנשים ישנים. ראינו שהבית חשוך, הבנו שהם ישנים וזה השלב להתחיל התגנבות אל היעד לקראת מגע. אתה מקשיב מה קורה בתוך האיתור, לא שמענו משהו חריג. ברגע שהיה פיצוץ - הדלת נפתחה, רואים שני חטופים שוכבים בחדר, ומתחילה הדינמיקה בין הלוחמים לשני החטופים. ברגע שמוציאים אותם למרפסת, הדבר המרכזי שעושים זה לסוכך עליהם, להגן עליהם שלא ייפגעו.
"זה היה שלב קריטי, נפתחה אש מסיבית לעבר הכוחות מסביב למרפסת כדי לא לאפשר לחלץ את החטופים. הלוחמים, מרגע המגע הראשוני, לא עזבו את החטופים לרגע עד שהועלו למסוק בדרכם לבית חולים. התחושה הייתה של אוי ואבוי לנו אם יקרה משהו לחטופים מהרגע שהם בידינו. החטופים היו בהלם ברגע הפיצוץ, אבל התעשתו די מהר. הדינמיקה מאוד מורכבת, להציל חטופים ומצד שני יורים עלינו צרורות. חשבנו שהחטופים יהיו חלשים ויהיה קושי בשיתוף פעולה איתם, אבל מהר מאוד הם הבינו שהימ"מ הגיע אליהם ושיתפו פעולה לגונן עליהם".
לאחר תום המבצע, סיפר מפקד הימ"מ, נתקל הכוח באש כבדה. "ביציאה מהיעד נתקל הכוח בהתנגדות קשה ולחימה תוך כדי נסיגה, כאשר הכוח מגונן בגופו על החטופים", הוא סיפר. "שיתוף הפעולה בין הימ"מ ליחידות המבצעיות של השב"כ מוכיח עצמו כל פעם מחדש, ומדגיש אנחנו יכולים להגיע לכל מקום על מנת לפגוע במחבלים ולחלץ חטופים. היחידה קיבלה מעטפת חזקה מאוד מצה"ל, שנתנה לנו תחושת ביטחון שבלעדיה לא היינו יכולים לממש את התוכנית. לוחמי הימ"מ נלחמו בגבורה, תוך סיכון עצמי רב על מנת לחלץ את החטופים. אנחנו נמשיך לפעול בכל מקום שנדרש על מנת לחלץ חטופים משבי חמאס".