שופט בית משפט השלום באשדוד, רענן גלעדי, החליט אתמול (שישי) לשחרר לביתו שוהה בלתי חוקי פלסטיני שנעצר יחד עם חברו. הסיבה: גלעדי, שופט שהכעיס את המערכת בעבר - ו"הוגלה" לבית משפט אחר, כעס שהשוטרים שפכו שקית חלב שהייתה ברשותו של השב"ח בעת מעצרו ולטענתו הייתה מיועדת לבתו התינוקת - ולכן החליט לשחררו.
מעצרו של החשוד השני הוארך. נגד השניים יוגש כתב אישום ביום ראשון הקרוב לאחר שהוגשה נגדם הצהרת תובע. הפלסטיני ששוחרר לביתו נעצר באשדוד כאמור עם שקית חלב בידו. השוטרים שפכו את החלב לכיור בטענה כי חל איסור להיכנס עם מוצרי חלב למעצר. הפלסטיני טען שהחלב מיועד לבתו.
2 צפייה בגלריה
נעצר החשוד בגניבת רכב ובפריצה לבסיס חיל האוויר נבטים
נעצר החשוד בגניבת רכב ובפריצה לבסיס חיל האוויר נבטים
מעצר שב"ח. אילוסטרציה
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
השופט רענן גלעדי
השופט רענן גלעדי
השופט רענן גלעדי. הכעיס את המערכת בעבר
(צילום: אתר הרשות השופטת)
בדיון השופט הביע ביקורת על התנהלות המשטרה ושחרר את הפלסטיני ממעצר. "נראה כי אירוע שפיכת החלב נעשתה בחוסר סמכות, ואם לא בחוסר סמכות, אזי בוודאי בחוסר רגישות למצבו של המשיב וככל הנראה ללא בירור מצבה של התינוקת", כתב השופט גלעדי בנימוקי ההחלטה.
במשטרה זעמו על ההחלטה והגישו ערר, שהדיון בעניינו ייערך מחר. מדובר בשופט שבדרך קבע מותח ביקורת על המשטרה ומצליח להכעיס את המערכת בהחלטותיו. במרץ האחרון הוא נבחר לכהונה בבית משפט השלום בבאר שבע.
על איכויותיו כמשפטן לא היה עוררין במערכת המשפט: מדובר באחד מעורכי הדין הבולטים והמוערכים שהיה עוזר משפטי בכיר למשנה לנשיא בית המשפט העליון אליהו מצא, פרקליט במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה ומנהל בכיר בסנגוריה הציבורית. אלא שכעבור חודשיים בלבד מכניסתו לתפקיד, נשיא בתי משפט השלום בדרום, אלון גביזון, החליט להעביר אותו מתפקידו לבית המשפט בקריית גת בצעד שעורר לא מעט שאלות בקרב עורכי דין וסנגורים, כפי שתיאר זאת גורם משפטי: "מהלך חריג בנוף בתי המשפט".
על העבודה המשטרתית הייתה לשופט גלעדי ביקורת רבה שאותה לא דאג להסתיר. הוא גם נהג להביע חוסר שביעות רצון מופגנת מהכתיבה של טועני המעצרים ומאיכות בקשות המעצר שלהם, שניכר שהייתה לטעמו בינונית במקרה הטוב.
פורסם לראשונה: 20:34, 25.11.22