אדם אלרשק, בן 16 ממזרח ירושלים, פונה אמש (שבת) לבית החולים הדסה בעיר אחרי שלטענתו הותקף באכזריות על-ידי כמה יהודים ושוטרים. הוא אושפז במרכז הרפואי עם פצעים בכל חלקי גופו ופנס בעינו הימנית.
2 צפייה בגלריה
תושב מזרח ירושלים בן 16 הוכה באלימות קשה על ידי קבוצת גזענים וכוחות משטרה
תושב מזרח ירושלים בן 16 הוכה באלימות קשה על ידי קבוצת גזענים וכוחות משטרה
"רדפו אחריו וצעקו 'ערבי מחבל'". אדם אלרשק בבית החולים
מאגד אלרשק, אביו של אדם, אמר כי "בני יוצא בכל יום למכון ספורט וחוזר הביתה כרגיל. אתמול בשעות הערב הוא יצא מהמכון, וכשהגיע ליד רחוב יפו התנפלו עליו מספר יהודים גזענים - שתקפו אותו. הוא ברח, ואז הם רדפו אחריו תוך שצעקו 'ערבי מחבל, ערבי מחבל. תתפסו אותו'".
בהמשך, לדברי האב, "הוא נתקל בכוחות שוטרים שאזקו ועצרו אותו, ולקחו אותו בניידת תוך שהם תוקפים אותו. ברגע שהגיעו לתחנה הם המשיכו להכות אותו ולצעוק 'איפה הסכין שלך?'. לא היה לו כלום. הם דרכו ואיימו עליו והתנהגו בצורה אלימה ופוגענית. רק אחרי שעתיים שחררו אותו ולא מצאו נגדו שום דבר".
2 צפייה בגלריה
תושב מזרח ירושלים בן 16 הוכה באלימות קשה על ידי קבוצת גזענים וכוחות משטרה
תושב מזרח ירושלים בן 16 הוכה באלימות קשה על ידי קבוצת גזענים וכוחות משטרה
"היו יכולים להרוג אותו"
לאחר מכן הוסיף אלרשק כי "בני במצב נפשי קשה מאוד. הוא לא יצא היום לבית ספרו בגלל הפגיעות החמורות. התנהגות השוטרים והגזענים היא חמורה לגמרי. יכלו גם להרוג אותו ולירות לעברו בגלל שקרים של יהודים שיש להם שנאה כלפי ערבים. אנחנו לא נעביר את האירוע בשתיקה ונפנה לגורמים האחראים לצורך הגשת תלונה ותביעה משפטית. היום זה בני, ומחר לא יודעים מי הבא בתור. לא כל ערבי שהולך ברחוב אמור לקבל מכות רצח. המשטרה צריכה לבדוק את זה לעומק ולא לטפל באירוע כמו עבריינים ופושעים".
המשטרה מסרה: "אמש במהלך פעילות שוטרים במרכז ירושלים דיווחו אזרחים לשוטרים על שני חשודים באזור. כשביקשו השוטרים לברר את זהותם ולשלול חשד כנדרש, החלו השניים בבריחה רגלית מסיבה לא ברורה, ולא נענו לקריאות השוטרים לעצור - מה שהגביר את החשד כלפיהם. השוטרים החלו במרדף אחריהם והצליחו לתפוס רק את אחד מהם, כשהשני נמלט מהמקום. בעת מעצרו, החשוד התנגד למעצר ובוצע נגדו שימוש בכוח על-מנת להשתלט עליו, להשלים את הליך המעצר ולבדוק את זהותו ופשר מעשיו.
"במהלך בריחתו והתנגדותו האקטיבית למעצר החשוד נחבל, ולאחר שזוכה מכל חשד - למעט הבריחה שלו עם אדם אחר ואי-הישמעות להוראות השוטרים - הוחלט לשחררו לדרכו. נציין כי אותו החשוד לא התלונן בפני השוטרים על תקיפתו על-ידי אזרחים או על צורך שלו בטיפול רפואי, וככל שיש לו טענות אחרות - מן הראוי שיפנה אותן לגורמים המוסמכים לבדיקה בהתאם".