האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל, ועוד סוף שבוע הביא איתו עוד רצח כפול: גבר בן 56 נורה למוות ואחותו, אישה בת 60, הוכתה ומתה באירוע אלימות הלילה (בין שישי לשבת) ביישוב הבדואי אבטין שבעמק זבולון. מותו של הגבר נקבע במקום, מותה של האישה נקבע בבית החולים רמב"ם לאחר שצוותים רפואיים ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות.
באירוע נורתה גם קרובת משפחתם של האחים, אישה בת 44, ומצבה מוגדר בינוני. המשטרה פתחה בחקירה ונמסר כי "הרקע והנסיבות בבדיקה, המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה".
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
נפתחה חקירה: "הנסיבות בבדיקה". זירת הרצח
במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל התקבל דיווח בשעה 01:17 על מספר פצועים בארוע אלימות באבטין. בהודעה מטעם מד"א נכתב כי "פראמדיקים של מד"א קובעים את מותו של גבר בשנות ה-50 לחייו. חובשים ופראמדיקים מטפלים ומפנים לבי"ח רמב"ם, אישה בשנות ה-60 לחייה במצב אנוש, עם חבלות, תוך פעולות החייאה ואישה במצב בינוני עם פציעות חודרות". מותה של האישה בת ה-60 נקבע כאמור בבית החולים.
באבטין נורה למוות באפריל האחרון עז א-דין עמאריה בכניסה לביתו. שני אחיו, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נורו גם הם ונפצעו באורח בינוני וקל.
מוקדם יותר הלילה שני צעירים נפצעו קשה ובינוני בקטטה בחניית חוף נאות שבקריית חיים. צוות מד"א פינה את השניים, צעיר בן 22 במצב קשה ולא יציב וצעיר בן 25 במצב בינוני, לבית החולים רמב"ם בחיפה. שניהם סובלים מפציעות חודרות.
מתחילת השנה נרצחו 60 בני אדם בחברה הערבית. בישיבת הממשלה לפני כשבועיים התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לאלימות בחברה הערבית בעקבות הרצח המשולש של משפחת ג'רושי והבטיח לגבש תוכנית לאומית למאבק באלימות במגזר. "האלימות הזו היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות ועל כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה", אמר בנט. "סיכמתי עם השר לביטחון פנים על גיבוש תוכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, ובהקדם האפשרי".