1 צפייה בגלריה
הפרופסור החשוד
הפרופסור החשוד
הפרופסור החשוד ותיעוד החומרים שנתפסו אצלו
(צילום: דוברות המשטרה)
בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (שני) ביממה אחת את מעצרו של הפרופסור באוניברסיטה מוכרת החשוד שרקח סם אונס ומכר אותו לסטודנטים. בדיון הוטל צו איסור פרסום על זהות הפרופסור, שחשוד בייצור סמים, סחר בסמים שלא לצריכה עצמית, החזקת סמים ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. לפי שעה, כך עלה מהדיון, החשד לסחר בסמים איננו מבוסס.
השופט גיל גבאי קבע כי מדובר ברף נמוך של חשד לעבירת סחר, והחליט כאמור להאריך את מעצרו ביממה אחת בלבד. סנגוריו של החשוד, עו"ד שלומציון גבאי מנדלמן ועו"ד שחר מנדלמן, הכחישו את חשדות המשטרה ואמרו כי "הפרשה שקיבלה כותרת תתברר בסוף כלא כלום". הפרופסור עצמו סיפר בדיון על חוויית המעצר ועל ההגעה לבתי המשפט ואמר: "כל הסיפור הזה מוזר לי".
הפרופסור לא הכחיש את הימצאות החומר שנתפס בביתו, אולם סנגוריו אמרו כי מדובר בכמות מזערית מאוד. "ראוי שנמתין לתוצאות בדיקות המעבדה כדי לקבוע מה החומר שנתפס ואת הכמות האמיתית", אמרו. "החשוד אדם בעל מעמד ושם, הוא מסגר גרסה כיצד החומרים נתפסו בביתו. לייחס לו סחר בסמים זה הזוי".

מכריו של הפרופסור אמרו כי "זו הייתה תדהמה. מדובר באחד מאנשי הסגל הטובים שלנו. כולם מופתעים. שמחנו לשמוע שבית המשפט אומר שלא היה פה סחר כפי שזה נשמע כשהתפוצצה הפרשה ונמתין להתבהרות הפרשה".
מהדיון עלה עוד כי למשטרה אין בשלב זה עדות לכך שאדם רכש ממנו את הסמים, ועל כן החשדות לסחר נחשבים בעוצמה יחסית נמוכה.

בית המשפט הנחה את חוקרי משטרת יבנה לבצע עוד היום חיפוש בטלפון הנייד של החשוד כדי לבדוק עם מי היה בקשר והאם יש הודעות שמייצרות חשד לפעילות של סחר בסמים. במקביל, הורה בית המשפט לקבל עוד היום תוצאות מעבדה שיקבעו את סוג החומרים שנתפסו.
הפרופסור נעצר אתמול בבוקר בחשד שרקח סם אונס ומכר אותו לסטודנטים. החקירה במשטרת יבנה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהתפתח לחקירה סמויה נגד הפרופסור. במהלך החיפוש בביתו, עם מעבר החקירה לגלויה, נתפסו חומרים החשודים כחשיש (בכמויות לשימוש עצמי), וכן חומרים החשודים כסמים מסוג MDMA ו-HBG (סם אונס).
עו"ד שחר מנדלמןעו"ד שחר מנדלמן
עו"ד שלומציון גבאי מנדלמןעו"ד שלומציון גבאי מנדלמןצילום: מוטי קמחי
במשטרה חוקרים כעת כיצד השיג הפרופסור את החומרים הדרושים ואם קנה אותם במסגרת עבודתו. השאלה שעומדת כעת במרכז החקירה היא אם החומרים שנעשה בהם שימוש לצורך רקיחת הסם מוגדרים כאסורים לפי פקודת הסמים. החוקרים בודקים גם אם הפרופסור עשה שימוש בחומר שרקח או ש"הסתפק" בלסחור בו.
הפרופסור, מנגד, מתעקש כי החומרים שהוחזקו בביתו היו שם מתוקף מקצועו הרפואי והוא מכחיש בתוקף את המיוחס לו.
מאוניברסיטה שבה עובד החשוד נמסר: "האוניברסיטה מקווה כי החשדות לכאורה יתבררו כלא נכונים. אנו מזכירים כי כל אדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו".