לקראת עוד זינוק במספר המאומתים: אתמול אובחנו 3,372 חיוביים לקורונה, אך מדובר ביום ראשון - יום שבו מספר הבדיקות ומספר המאומתים נמוך יותר ביחס ליתר ימות השבוע.
בשבוע שעבר ביום ראשון מספר המאומתים היה 2,111 ומספר המאומתים אתמול מהווה זינוק של 50% ביחס לשבוע שעבר. אם העלייה מחר תהיה בשיעור דומה ביחס לשבוע שעבר מספר החיוביים יעבור לראשונה בגל הרביעי את ה-4,000 - וייתכן שאף יגיע למספרים גבוהים בהרבה.
מספר הבדיקות אתמול היה כמעט 88 אלף ושיעור החיוביים - 3.8%. בבתי החולים מאושפזים 360 חולי קורונה שמצבם קשה. ירידה קטנה לעומת השיא אתמול. 57 מהם מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו 6,542 חולים - שניים מהם נפטרו אתמול ושישה שלשום. עד כה התחסנו כמעט חצי מיליון איש במנת חיסון שלישית - 496,220 ליתר דיוק.
הערים האדומות הן: קריית מלאכי (ציון רמזור - 9.8), שדרות (9.6), חריש (8.8), נשר (8.6), קריית ים (8.5), קריית גת (8.3), נתניה (8.3), אלעד (8.2), בית שאן (8.2), מעלה אדומים (8.2), באר יעקב (8.1), טבריה (7.6), אור יהודה (7.7), יבנה (7.6) ועפולה (7.6).
1 צפייה בגלריה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
(צילום: גיל נחושתן)
פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet בהתייחסו לנתונים: "הזמן העיקרי שבזבזנו הוא בעובדה שאנחנו כבר חודשיים בתוך הגל הזה, והדבר שיכול למנוע את הגל הזה או בוודאי להביא אותנו לא למצב שאנחנו נמצאים בו היום זה אם היינו מחסנים כמות גדולה של מיליון אנשים. יש הרבה דרכים לעשות את זה, אנחנו מסתכלים על מדינות בעולם שנוקטות צעדים הרבה יותר אגרסיביים לעניין הזה.
"למשל, עובדי בריאות בארה"ב, בצרפת וביוון לא יכולים להיות עובדי בריאות אם הם לא מחוסנים. אוניברסיטאות סוגרות את השערים לסטודנטים ומרצים שלא התחסנו. היו תביעות בעניין הזה בבתי משפט והאוניברסיטאות ניצחו. אנחנו רואים תמריצים כספיים גם ועוד ועוד פעולות. אני חושב שמי שלא מחוסן - קודם כל מסכן את עצמו, הוא מסכן את האחרים ואני חושב שיש טעם לקחת צעדים יותר נועזים בהקשר הזה. כמובן לפנות על ידי הסברה, ויצאו מחקרים שאפילו שליחת מסרון של 'קבענו לך תור' יכולה לעזור".

"עלולים להגיע ל-1,200 חולים קשה עד סוף אוגוסט"

על הזינוק בתחלואה אמר פרופ' סגל: "בינתיים זה בהתאם לציפיות לאור העובדה שלא התקדמנו חודשיים בחיסון של מיליון אנשים, אז למעשה לא היה מה שיאזן את העלייה בתחלואה ולכן בינתיים הציפייה היא שאנחנו נמשיך בגידול וזה מה שאנחנו רואים. אנחנו רואים כרגע הכפלה של כל 10-12 ימים במאומתים ובחולים קשה, אבל מול זה צריך לומר שיש מספר גורמים שפועלים לאיזון של העלייה הזאת בתחלואה. מתחסנים חדשים - ייקחו חודש עד שהחיסון שלהם יעבוד. את החיסון השלישי קיבלו כבר חצי מיליון אנשים, אנחנו מקווים שזה יוריד את שיעור המאומתים שהופכים לחולים קשה בפקטור משמעותי וגם יוריד במידה מסוימת הדבקות.
"אם המגמות נמשכות כמו שהן עכשיו, אז אנחנו לקראת סוף אוגוסט יכולים למצוא את עצמנו עם 1,200 חולים קשה, שזה כמובן רף מאוד מאוד גבוה. צריך לומר, אני לא אומר שלשם אנחנו נגיע, אני אומר שזה אחד התרחישים האפשריים כרגע אם המגמות האלה ימשיכו. מצד שני, אני כן רואה את העובדה של חצי מיליון מתחסנים במנה השלישית שאנחנו כבר צוברים אותם ואנחנו צוברים גם אנשים נוספים. אני חושב שהדברים הלה ייאזנו במידה מסוימת".
במקביל, ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) עדכן הבוקר את קצין הכנסת יוסף גריף כי נמצא חיובי לנגיף הקורונה. כסיף ציין כי שהה במשכן הכנסת ביום רביעי שעבר. קצין הכנסת הודיע כי כל מי שהיה במגע קרוב עם ח"כ כסיף או בקרבתו ועבר חיסון אינו מחויב בבידוד. עם זאת, מי שאינו מחוסן ובא במגע אישי עמו התבקש להישאר בביתו עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.