שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התייחס בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio לבליץ החקיקה של הקואליציה העתידית ולדחיית השבעת הממשלה, ותיאר את שיתוף הפעולה של סיעות האופוזיציה. "אין לנו כלים שמאפשרים לנו לשים לזה סוף, אבל יחד עם המאמצים שלנו וחוסר האמון בין סיעות הקואליציה, נתניהו לא השיג את מטרתו מוקדם כפי שרצה. אין לנו אינטרס לזרז את הקמת הממשלה שלו", אמר.
אלקין התייחס גם לאי הסכמות אפשריות בין סיעות האופוזיציה: "אני ואחמד טיבי הפוכים אידיאולוגית ואני גם לא מתכוון להידמות לו, ולכן יהיו מקרים שבהם נצביע שונה בכנסת. מצד שני הוכחנו בשבועות האחרונים שאנחנו יודעים לעבוד ביחד, והוקם חמ"ל משותף שניהלנו עם אנשי 'יש עתיד'. הצלחנו להביא לפעילות מתואמת של כלל סיעות האופוזיציה, ונדע לעשות את זה גם בהמשך. בניגוד לכל התחזיות השחורות, אנחנו עובדים תחת מנגנון מאוד מסודר".
2 צפייה בגלריה
זאב אלקין
זאב אלקין
"האופוזיציה פועלת תחת מנגנון מסודר". השר אלקין
(צילום: רפי קוץ)
השר הוסיף כי "נמשיך בדרך הזאת מול הדברים שהם רעים למדינת ישראל. מצד שני, אם יהיו דברים טובים, לא נתנגד רק לשם התנגדות. לא נפיל חוקים כמו חוק האזרחות והפטור מוויזות לארה"ב כפי שעשה נתניהו".
אלקין תקף את דרישת "יהדות התורה" להסיט 20% מכלל מהדירות שייבנו על קרקעות שתשווק רשות מקרקעי ישראל, למתחמים בעלי צביון חרדי, כפי שפורסם ב"כלכליסט" בשבוע שעבר. בין היתר המפלגה דורשת שב-2023 ישווקו לכל הפחות קרקעות לבניית 15 אלף דירות לציבור החרדי. במקביל, הממשלה תפעל לתכנן מדי שנה מתחמים לציבור החרדי שבהם לפחות 15,000 דירות. היעדים האלה לא כוללים את תוכנית הממשלה להקים עיר חרדית בשם כסיף ליד ערד ובה 20,000 דירות.
2 צפייה בגלריה
נעמה לזימי
נעמה לזימי
"לחברי הקואליציה אין אמון בנתניהו". ח"כ נעמה לזימי
(צילום: אלכס קולומויסקי )
שר הבינוי והשיכון אמר על הדרישות כי מדובר ב"רעיון הזוי שיגרום לראשי הערים לא לשווק דירות. ראשי ערים ככלל לא מתלהבים מבנייה חדשה, ואם יגידו להם שבכל אחת צריך לשלב גם שכונה חרדית, הבנייה תקטן והמחירים לציבור הרחב יזנקו".
בריאיון לשרון כידון ובר שם אור ב-ynet radio, ח"כ נעמה לזימי (העבודה) הדהדה את דבריו של אלקין: "הברית בין סיעות הקואליציה היא ברית סחטנית. הממשלה לא קמה עדיין לא רק בגלל המאמצים שלנו כאופוזיציה. לחברים בה אין אמון בראש הממשלה המיועד נתניהו. הקואליציה הזו תקרוס לתוך עצמה בסוף".