12 בני אדם נפצעו אמש (שבת) באירוע ירי בקניון בעיר קולומביה שבארה"ב, בירתה של דרום קרוליינה, בהם שני בני אדם שמצבם מוגדר אנוש. הרשויות מעריכות כי הירי "לא היה אקראי". מפקד המשטרה המקומית אמר כי הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי: "אנחנו מאמינים שהצדדים הכירו אחד את השני - ומשהו הוביל לירי".
שלושה בני אדם, שבאמתחתם נמצאו כלי נשק, נעצרו בחשד למעורבות באירוע. לדברי הרשויות, לפחות אחד משלושת העצורים היה היורה האקטיבי. הרשויות מסרו כי לא דווח על הרוגים באירוע, אך שמונה מ-12 הקורבנות נלקחו לבית חולים. גילם של הפצועים נע בין 15 ל-73, בהם שניים שמצבם אנוש. מצבם של האחרים מוגדר "יציב".
4 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון באזור, שעות לאחר הירי
כוחות הביטחון באזור, שעות לאחר הירי
כוחות הביטחון בזירה, שעות לאחר הירי. "לא אקראי"
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
במשטרה מעריכים: הרקע פלילי
במשטרה מעריכים: הרקע פלילי
במשטרה מעריכים: הרקע פלילי
(צילום: AP)
דניאל ג'ונסון סיפר כי הוא ומשפחתו הגיעו לביקור מאלבמה ושהו במתחם האוכל בקניון כששמעו לראשונה יריות והתחילו לראות אנשים במנוסה. הוא סיפר כי בזמן שאנשים ניסו לברוח ממרכז הקניות ההומה, הם הפילו שולחנות במתחם. "כולם ניסו לצאת החוצה", אמר ג'ונסון, "כשיצאתי, יכולת לראות עגלות תינוק הפוכות, טלפונים של אנשים ומפתחות שנשארו מאחור".
ג'ונסון סיפר כי לקח את אשתו וילדיו והחל ללכת לכיוון היציאה לאחר שהניח ליתר האנשים במקום להתפנות. "הדבר החשוב ביותר מבחינתי, ואני מקווה שאני לא נשמע אנוכי, היה לוודא שהמשפחה שלנו בסדר".
נוכחות משטרתית ערה נרשמה באזור גם שעות לאחר הירי. שוטרים הוצבו גם מחוץ למלון סמוך המיועד לשמש כנקודת מפגש לאנשים שנמלטו מזירת הירי ולבני משפחותיהם.
4 צפייה בגלריה
מגרש החנייה ריק מאדם, המשטרה במקום
מגרש החנייה ריק מאדם, המשטרה במקום
מגרש החנייה ריק מאדם, המשטרה במקום
(צילום: AP)
עובדים מכמה חנויות נותרו מקובצים במגרש החנייה הריק ברובו, וחיכו שהמשטרה תאפשר להם לשוב פנימה כדי לאסוף חפציהם האישיים כדי שיוכלו לעזוב. הם טענו כי לא שמעו או ראו דבר בזמן אמת, אך עקבו אחר מערכת ההתראה של הקניון ופונו על ידי המשטרה זמן קצר לאחר מכן.
"מעשה האלימות הבודד וחסר ההיגיון הזה מרגיז ביותר, והמחשבות שלנו עם כל מי שנפגע", נמסר ממרכז הקניות "קולומביאנה". "אנו אסירי תודה על התגובה המהירה והתמיכה המתמשכת של צוות האבטחה שלנו ושל השותפים במערכת אכיפת החוק". הירי הוא האחרון בסדרת אירועי ירי בקניונים או בסמוך להם ברחבי ארה"ב בחודש האחרון.
ביום רביעי ילד בן 15 נורה בראשו מחוץ לקניון "אטלנטיק טרמינל" בברוקלין. על פי הערכות של גורמי רפואה, פציעותיו אינן מסכנות חיים. גורמים רשמיים אמרו שהוא היה עם קבוצת נערים כשהם נקלעו לריב עם קבוצה אחרת. יום קודם לכן, ביום שלישי, בעל חנות נעליים מדרום קליפורניה ירה בטעות בילדה בת 9 כשפתח באש לעבר שני גנבי חנויות בקניון "ויקטור ואלי".
בתחילת החודש נהרגו שישה בני אדם ו-12 נוספים נפצעו מירי בסקרמנטו שבקליפורניה, במהלך קרב יריות בין כנופיות. בסרטון מהזירה נראה עימות פיזי ברחוב, ואז נראו אנשים נמלטים בעת שברקע נשמע ירי בלתי פוסק. לפי הדיווחים, לא פחות מ-50 קליעים נורו.