בשל המלחמה, לראשונה מאז רצח יצחק רבין לפני 28 שנה, בוטלו כל האירועים הממלכתיים לזכרו וזאת בהחלטה משותפת של משרד רה"מ ומשפחת רבין. כמו כן, בוטלו אירועי הזיכרון לזכרו של השר רחבעם זאבי (גנדי), שהיו אמורים להיערך לפני כשבוע.
1 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין
יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין
יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין
(צילום: מארק ישראל סלם)
יום הזיכרון הלאומי, שחל על פי הלוח העברי בי"ב בחשוון (השנה הוקדם ביום אחד לי"א בחשוון כדי שלא לקיימו ביום שישי), היה אמור להתקיים היום (חמישי). יש המציינים את יום הירצחו של יצחק רבין לפי הלוח הלועזי, ב-4 בנובמבר. בין השאר, בוטלו הטקס הממלכתי בהר הרצל, טקס נר יצחק בבית הנשיא. האירועים בכיכר רבין ועוד.
קדמה להחלטה התייעצות שהתקיימה במזכירות הממשלה שבה הוחלט על ביטול האירועים בהתייעצות עם משפחות רבין וזאבי. בהתייעצות דנו בשאלה האם לבטל גם את הורדת דגלי המדינה לחצי התורן – כפי שקובע החוק. יו"ר הוועדה הביו-משרדית לסמלים וטקסים מושיק אביב, שהוא גם ראש מערך ההסברה הלאומי, התקשר באופן אישי למשפחת רבין כדי להתייעץ איתה. במשפחת רבין אמרו לו שמבחינתם הטקס מבוטל ואין גם שום צורך בהורדת הדגלים לחצי התורן - המדינה במלחמה. בהתייעצות הייתה הסכמה פה אחד שאין טעם להוריד את הדגלים לחצי התורן. בסיום, מזכירות הממשלה הוציאה סיכום דיון.

היועצת המשפטית של משרד רה"מ שלומית פרגו ברנע, שלא השתתפה בדיון, הודיעה לאביב שהדבר מנוגד לחוק וזאת מבלי שהיא בכלל מודעת לכך שמדובר בהחלטה שהתקבלה על דעת כולם, כולל על דעת משפחת רבין ובהתייעצות איתה. במשרד רה"מ יש זעם על פרגו ברנע, שלא טרחה אפילו לפנות למזכיר הממשלה או לאביב בטלפון כדי להבין את הרקע להחלטה ומיהרה להוציא חוות דעת שדלפה לתקשורת.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "במזכירות הממשלה התקיימה התייעצות עם גורמי המקצוע העוסקים בנושא ועם משפחת רבין ובמסגרתה הוחלט לדחות את האירועים הממלכתיים לציון יום הזיכרון ליצחק רבין, לרבות הורדת דגלי המדינה לחצי התורן במוסדות המדינה ובמחנות צה"ל. בדיוק מאותה הסיבה נדחה בשבוע שעבר טקס האזכרה הממלכתי לרחבעם זאבי. הדגל מונף אל על ואין מקום להורדת דגלי המדינה לחצי התורן בשעה שחיילי צה"ל עסוקים בלחימת גבורה בעוטף עזה ובמוכנות ללחימה בגבול הצפון".