"אמא לא לדאוג, אני בסדר", כתבה התצפיתנית רוני אשל לאמה שרון בבוקר ה-7 באוקטובר. מאז היא הוגדרה נעדרת, והיום (ה') התבשרה משפחתה שגופתה של סמלת אשל זוהתה.
3 צפייה בגלריה
ההודעות של רוני אשל עם אימה
ההודעות של רוני אשל עם אימה
ההתכבות של רוני עם אמה ב-7 באוקטובר
במשך חודש חיה משפחת אשל בצור יצחק בחוסר ודאות. המשפחה העריכה כי רוני נחטפה לעזה, אך בדיקות מעבדה מיוחדות הראו כי החיילת נהרגה בהתקפת המחבלים בשבת השחורה.
דודתה של אשל, עידית, סיפרה עליה: "רוני שירתה בבסיס נחל עוז במשך שנה וחודשיים. היא הייתה תצפיתנית בצוות מעולה של בנות מצוינות. היא אהבה מאוד את השירות שלה, פרחה בצבא והייתה חיילת טובה מאוד. היו לה תוכניות לאחר השירות. היא רצתה לטייל, רצתה לטרוף את החיים. ילדה בת 19, עוד לא התחילה את החיים שלה".
3 צפייה בגלריה
רוני אשל
רוני אשל
אשל בצבא. "אהבה מאוד את השירות"
"הפעם האחרונה ששמענו ממנה הייתה כשהיא שלחה הודעה לאמא שלה, שרון. היא כתבה לה שהיא בסדר, שהיא בחמ"ל ואין קליטה ושהיא תדבר איתה יותר מאוחר. היא כתבה לה שלא תדאג לה. שרון כתבה לה: 'אני אוהבת אותך'", מספרת עידית על בוקר ה-7 באוקטובר.
"למעשה מאותו רגע לא ידענו כלום על מקום הימצאה. ככל שעברו הימים קיווינו מאוד וחשבנו שהיא חטופה. גם לא הוכח לנו אחרת. עשינו הכול כדי לצעוק את הצעקה שלנו, הצעקה של המשפחות שדואגות, לא ישנות, לא אוכלות ורק מחכות שהיקירים שלהן יחזרו הביתה".
"ההורים שלה, שרון ואייל, נלחמו כדי שהיא תחזור הביתה, אבל הפסדנו. היום בצהריים הגיעו קצינים מאכ"א לבשר לנו. כל החמ"ל שם נשרף ועשו בדיקות במספר מעבדות, כולל מעבדות בחו"ל, שנתנו תשובה ודאית שרוני איננה", אמרה דודתה של התצפיתנית מאוגדת עזה.
3 צפייה בגלריה
איל אשל אבא של רוני אשל שנחטפה לרצועת עזה
איל אשל אבא של רוני אשל שנחטפה לרצועת עזה
האב אייל עם תמונת בתו
(צילום: אביגיל עוזי)
בחודש שעבר התראיין אייל אשל, אביה של התצפיתנית, ל-ל-ynet Live. הוא סיפר כי בתו הבחינה בהכנות של חמאס לקראת המתקפה במשך חודשים. "'אבא, הם לומדים אותנו' היא אמרה לי, 'הם עושים שיעורי בית. הם יודעים כמעט כל פינה בגדר עצמה'. חודשים אחורה היא ידעה", הוא אמר.
רוני הותירה אחריה הורים, שרון ואייל, ושני אחים, יעל ואלון. ביום ראשון היא תובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.