המחיר הכבד של הקרבות הקשים בצפון רצועת עזה: רס"ר במיל' גדעון חי דירוא, לוחם ביחידת יהל"ם, בן 33 מתל אביב נפל בקרב בצפון רצועת עזה. כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בתקרית אחרת נהרג סרן ישראל יודקין, בן 22 מכפר חב"ד, קצין בגדוד "נצח יהודה" יחד עם סמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם, בן 21 מרעננה, שמשרת גם כן בגדוד של חטיבת כפיר. הם שני הנופלים הראשונים מ"נצח יהודה" במלחמה, שמתחילתה נפלו 634 חיילים וחיילות.
2 צפייה בגלריה
ישראל יודקין ז"ל, אלי אליהו אמסלם ז"ל, גדעון חי דירוא ז"ל
ישראל יודקין ז"ל, אלי אליהו אמסלם ז"ל, גדעון חי דירוא ז"ל
ישראל יודקין, אליהו חיים אמסלם וגדעון חי דירוא
לפי הודעת דובר צה"ל, באירוע בו נפל רס"ר חי דירוא ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין לוחם מגדוד "נצח יהודה" ולוחם במילואים מיחידת יהל"ם שבחיל ההנדסה הקרבית. השניים נפגעו כתוצאה מפיצוץ מטען במבנה.
באירוע בו נפלו סרן יודקין ז"ל וסמ"ר חיים אמסלם ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם כפיר. השלושה נפגעו כתוצאה מירי צלף.
בנוסף, בתאונה מבצעית בגבול הצפון נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד 9263, חטיבה 226.

אביו של ישראל קיבל את הבשורה כשקם משבעה על אביו

סרן יודקין הוא בן למשפחת לוחמים, שארבעה מתוך שמונת האחים משרתים בימים אלה בצבא, בסדיר ובמילואים. אב המשפחה טוביה קיבל את הבשורה הקשה על נפילת בנו כשהוא בניו יורק, שם הוא ישב שבעה על מות אביו הרב שניאור זלמן. הוא יגיע מחר לפנות בוקר לישראל. ישראל הוא הקטן מבין ארבעה אחים שהתגייסו ושירתו בצבא, ומ-7 באוקטובר מסכנים את חייהם.
לפני שבועיים נולד אחיין לסגן יודקין. אחיו הגדול, לוי יודקין, הוא שליח חב"ד בלרנקה שבקפריסין. "לפני שבועיים הגעתי לשמחה משפחתית, הגעתי לביקור לברית לאחיין שנולד וחזרתי לבית חב"ד בלרנקה - והבוקר קיבלתי את הבשורה על נפילת אחי". אח אחר שלו, רס"ן במיל' דובי יודקין שמשרת כמ"פ בגדוד מילואים, קיבל את הבשורה במהלך פעילות מבצעית בצפון: "אנחנו משפחה חרדית, שעוד לפני 7 באוקטובר קראו לנו משתמטים. בסוף כולנו לוקחים חלק בלחימה, בכאב ובשכול".
הוא הוסיף: "בכל השירות הצבאי הוא התייעץ איתי. הוא היה ילד טוב שרצה לצאת לקצונה והצליח. הוא מאוד רצה להשתחרר באוקטובר הקרוב, ולצערי זה לא יקרה. בסדיר גם אני הייתי בנצח יהודי. בכל פעם שאנחנו שומעים 'חרדים משתמטים' זה כמו סכין בלב. צריכים להוריד את השיח הזה, כולנו תחת האלונקה, אנחנו עם אחד".
הבוקר עוד הספיק ישראל לשלוח הודעה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית. "הלילה בפעילות מת לנו חייל ממטען ויש עוד ארבעה פצועים, יצאו שני מחבלים מהפיר", הוא כתב. בתגובה כתב לו אחיו דובי: "תשמור על עצמך". הדוד שלו, מנחם, סיפר: "למרות העייפות מהשירות, כשהוא היה חוזר מהצבא בשבת, הוא היה לוקח את הסבא בן ה-85 לבית הכנסת".
2 צפייה בגלריה
סרן ישראל יודקין ז"ל
סרן ישראל יודקין ז"ל
"לוחם שתמיד אהב לעזור לכולם". סרן יודקין
חבריו של הלוחם מהכפר, מתקשים עדיין לעכל את הבשורה. "שבת שעברה ישבנו אצלך בחצר ביחד עם אחיך", כתב חברו משה גוטמן, "אמרת שבקרוב אתה מקווה שישחררו אותך ותסיים את השירות. עכשיו אתה נפלת למען המדינה ואותך תמיד נזכור".
חבר נוסף מספר כי בל"ג בעומר הקרוב, תכנן הלוחם שנפל להביא מהכפר בשרים, כדי לחגוג על האש עם חבריו. חבריו מספרים על "לוחם שתמיד אהב לעזור לכולם".
הרב יוני ברלין, מנהל אמית כפר בתיה ברעננה שבו למד אליהו אמסלם אומר כי בית הספר אבל על נפילתו של "נער נפלא, שרצה לתרום לחברה, להגן על המדינה ועל עם ישראל ושילם על כך בחייו". איזבל סוויד, המחנכת, מספרת כי "אלי היה נער מהמם בעל חיוך כובש שלא ויתר לעצמו אף פעם למרות קשיי השפה וקשיי ההסתגלות כעולה חדש הוא סיים את לימודיו בהצלחה וזכה לתעודת בגרות איכותית. תלמיד שחלם להיות חייל קרבי, נער שאהב ללמוד תורה והלך תמיד עם חיוך על השפתיים".
ירון כרמי, שהיה מנהלו בתיכון, אמר כי "אלי נולד למשפחה אידאליסטית שעשתה עליה מצרפת וגדל להיות נער שובה לב, ערכי, אהוב ואוהב. הוא ידע שילך להיות לוחם, היה גאה בכך והאמין שזו חובתו. תלמיד למופת, שכיבד את הוריו ואת מוריו והצטיין בלימודים למרות שלא היה לו קל".
רס"ר במיל' גדעון חי דירוא היה עו"ד במשרד הירש פלק ושות'. אחד מחבריו כתב ברשתות החברתיות: "בלתי נתפס שאתה לא פה. גידי, פחדתי עליך כל המלחמה הארורה הזו. איזה אסון שהפחד שלי התממש. תנוח בשלום, אדם נפלא, מצחיק, חכם וטוב שכמוך. הייתה לי הזכות לעבוד איתך ולקרוא לך חבר. אתגעגע מאוד".