מל"ט עמוס בחומרי נפץ תקף הלילה (בין שבת לראשון) את מעונו של ראש ממשלת עיראק מוסטפה אל-כאזמי בבגדד. בצבא העיראקי מסרו כי ראש הממשלה לא נפגע במתקפה - וכינו אותה "ניסיון התנקשות כושל". גורמים רשמיים במדינה מסרו כי שבעה ממאבטחיו נפצעו. בשלב זה עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי הפעולה, אולם החשד המיידי נופל על המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, שכבר זמן רב רואות באל-כאזמי כמי שמקורב לארה"ב.

6 צפייה בגלריה
 ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפה מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות בגדד
 ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפה מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות בגדד
מוסטפה אל-כאזמי והדלת השבורה. החשד המיידי נופל על המיליציות הפרו-איראניות
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
 ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות בגדד
 ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות בגדד
הנזק במעון, ששוכן במתחם מאובטח בבירה בגדד
6 צפייה בגלריה
ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות בגדד
ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות בגדד
אל-כאזמי בישיבה שכינס הבוקר עם ראשי מערכת הביטחון בארצו. קרא לשמור על "איפוק"
(צילום: רויטרס)
זמן קצר לאחר התקיפה, אל-כאזמי עצמו עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי מצבו טוב, וכתב: "פעלתי ואני עדיין פועל במסירות נפש למען עיראק והעם העיראקי. טילי הבוגדנות לא יניאו את נחישות המאמינים. אני במצב טוב וקורא לרגיעה ולאיפוק מכולם למען המדינה". מאוחר יותר, הטלוויזיה בעיראק שידרה סרטון מטעמו של ראש הממשלה, שבו אמר כי "התקפות פחדניות לא בונות מולדת ועתיד".
תושבים בבגדד סיפרו כי שמעו פיצוץ ולאחריו קולות ירי, שהגיעו מכיוון "האזור הירוק" בבירה העיראקית, אזור מאובטח שבו שוכנים משרדי הממשלה, שגרירויות זרות וכן מעונו של ראש הממשלה. משרד הפנים העיראקי מסר הבוקר כי ניסיון החיסול בוצע באמצעות שלושה כלי טיס בלתי מאוישים, שמהם שניים יורטו.
ברשת CNN דיווחו מפי גורם המקורב לאל-כאזמי כי המתקפה החלה ממש בשעה שזה חזר אל מעונו, מביקור שערך בקרב כוחות הביטחון שמאבטחים את האזור הירוק בבירה. כאמור, כמה ממאבטחיו נפצעו, ובהמשך פורסמו בתקשורת העיראקית תמונות מהנזק שנגרם למעון: בין היתר ניתן לראות בהן את הדלת של הבית עקורה ושבורה.
6 צפייה בגלריה
ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות
ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות
ביתו של אל-כאזמי לאחר ניסיון ההתנקשות
(צילום: AFP)
בשבועות האחרונים נרשמו עימותים מחוץ לאזור הירוק בין כוחות הביטחון לבין אנשי המיליציות הפרו-איראניות, זאת על רקע תוצאות הבחירות לפרלמנט בעיראק. כזכור, בחודש שעבר המפלגות שמייצגות את המיליציות הללו איבדו 34 מושבים בפרלמנט - וטענו לזיופים. ביום שישי ההפגנות באזור על תוצאות הבחירות הפכו לאלימות. אישה אחת נהרגה ועשרה מאנשי כוחות הביטחון - שהשתמשו בירי חי ובגז מדמיע כלפי המפגינים - נפצעו. ראש הממשלה הורה לפתוח בחקירה.
המיליציות הפרו-איראניות, שלהן כוח צבאי ופוליטי רב-עוצמה בעיראק, מכחישות כל קשר למתקפה הנועזת הלילה. גורם ביטחוני באחת מהמיליציות החמושות הללו, "גדודי חיזבאללה" (מיליציה שאין לה קשר לחיזבאללה בלבנון), דחה את האפשרות הזו תוך שהוא לועג לאל-כאזמי ומכנה אותו "ראש ממשלה לשעבר" - רמיזה לאפשרות לכאורה שאם ייערכו בחירות חדשות ניתן יהיה להקים ממשלה חדשה בלעדיו. "לפי המידע המאושש שיש ברשותנו, לאף אחד בעיראק אין חשק לבזבז רחפן על הבית של ראש הממשלה לשעבר", מסר אותו גורם, אדם בשם אבו עלי אל-עסכרי.
דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס אמר בהצהרה רשמית כי ארה"ב מגנה את המתקפה, והציע סיוע בחקירה. "אנחנו בקשר הדוק עם כוחות הביטחון המופקדים על שמירת ריבונותה ועצמאותה של המדינה", אמר. "הוקל לנו לשמוע שאל-כאזמי לא נפגע". גינויים למתקפה נשמעו הבוקר מרחבי העולם הערבי, וגם באיראן גינו אותה.