2 צפייה בגלריה
הרופאה שהותקפה בידי מטופל בכללית באר יעקב
הרופאה שהותקפה בידי מטופל בכללית באר יעקב
מנהלת המרפאה בבאר יעקב שהותקפה
פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד יעקב חבא (30), בגין תקיפה של רופאה המשמשת כמנהלת מרפאה בבאר יעקב עם פטיש לפני כשבועיים. הוא מואשם בחבלה בכוונה מחמירה.
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עדי ערד, עולה כי בשנים האחרונות חבא, תושב באר יעקב, אובחן כמי שפיתח תסמיני התמכרות לריטלין. במהלך תקופה זו ובשל התמכרותו, נמנעו הרופאים המטפלים בקופות החולים שבהן הוא היה חבר מלספק לו מרשמים לריטלין. לפי כתב האישום הם עשו זאת לבקשתו, בעקבות רצונו, לדבריו, להיגמל מריטלין. אולם, מכתב האישום עולה כי הנאשם פעל כדי להשיג ריטלין בדרכים שונות, ולכן כשהצליח לעשות זאת - כעס על הרופאה, מנהלת מרפאה בקופת חולים כללית בבאר יעקב, שלשיטתו הייתה אמורה למנוע ממנו לעשות זאת.
2 צפייה בגלריה
חשוד בתקיפת רופאה בבאר יעקב
חשוד בתקיפת רופאה בבאר יעקב
יעקב חבא לאחר מעצרו. כעס על הרופאה מכיוון ש"לא מנעה ממנו להשיג ריטלין".
על פי כתב האישום, ב-14 ביוני הצטייד חבא בפטיש מתכתי ובסכין, שאותם הסליק בתיק גב אשר נשא על גבו, הגיע למרפאה אותה שאותה מנהלת הרופאה, התפרץ לחדרה ומשסירבה לקבלו - הוציא את הפטיש מהתיק והלם בראשה בחוזקה. תוך כדי שהכה בה, נכתב בכתב האישום, הוא אמר כמה פעמים "לא אכפת לי משום דבר כי אני הולך למות", ולא חדל למרות זעקותיה, עד שראש הפטיש ניתק ממקל אחיזתו.
כתוצאה ממעשיו של חבא נגרם לרופאה, בין היתר, חתך שהגיע עד לגולגולת. היא פונתה באמבולנס לבית החולים אסף הרופא, אולם מכיוון שבעלה עובד בבית החולים שיבא בתל השומר - היא הועברה לשם בהמשך וקיבלה טיפול רפואי.

חבא היה חשוד תחילה בניסיון רצח, אך לבסוף הוא הואשם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין. העונש המקסימלי על חבלה בכוונה מחמירה זהה לזה של עבירת ניסיון רצח - 20 שנה. התקיפה אירעה ארבעה חודשים לאחר שחרורו ממאסרו האחרון, שבו שהה בשל עבירות אלימות.
"חומרת מעשיו של המשיב מקבלים משנה תוקף נוכח העובדה כי האלימות הופנתה כלפי אשת צוות רפואי, בעת ועל רקע מילוי תפקידה", צוין בבקשה של עו"ד עדי ארד למעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום. "אין להשלים עם מצב בו אנשי צוות רפואי, האמונים על צרכיו החיוניים של הציבור, יחושו מאוימים או ימצאו עצמם מותקפים ומוכים על ידי מטופליהם. מעשיו אלה של המשיב מלמדים על מסוכנותו כלפי כלל אנשי הצוות הרפואי ובפרט כלפי הרופאה".
עו"ד לאה בירקעו"ד לאה בירקצילום: רפאל מזרחי
בעקבות התקיפה הקשה לפני כשבועיים, כמו גם בשל שורה של תקיפות נוספות של אנשי צוותים רפואיים בתקופה האחרונה, ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה של יומיים, שבמסגרתה עבדו בבתי החולים ובקופות החולים במתכונת חירום. גם בוועד עובדי קופת חולים כללית הכריזו על שביתה כללית של יום של האחים והאחיות בכל המרפאות בקהילה ובבתי החולים של הקופה.
עו״ד לאה בירק, המייצגת את הנאשם, מסרה: "נוסח כתב האישום שהוגש היום מלמד שהפרקליטות קיבלה את מה שטענו מתחילת הפרשה - לא היה כאן ניסיון רצח. למרבה הצער, הנאשם הוא מתמודד נפש, בן למשפחה נורמטיבית שלא קיבל מהמערכת ליווי נפשי וטיפול מספקים, חרף מצוקה קשה וזעקות לעזרה מצדו ומצד בני משפחתו. אני משוכנעת שבית המשפט יידע לתת את המשקל הנכון לנסיבות יוצאות הדופן, והדברים יתבררו בבוא העת".