ראש העיר פריז הזמינה היום (א') את התושבים להכריע אם לאסור על המשך השכרת קורקינטים חשמליים בעיר. אן הידלגו ציינה כי השימוש בקורקינטים ברחובות פריז הוא "נושא מפלג ביותר".
ראש העיר הידלגו אמרה לעיתון "לה פריזיאן" שהעירייה תערוך משאל עם ב-2 באפריל, שבו יישאלו התושבים "שאלה פשוטה מאוד": "האם להמשיך עם השכרה חופשית של קורקינטים?". הידלגו ציינה כי באופן אישי היא מעדיפה לאסור על השכרת הקורקינטים, אך "תכבד את הכרעת הפריזאים".
3 צפייה בגלריה
פריז צרפת קורקינט קורקינטים חשמליים
פריז צרפת קורקינט קורקינטים חשמליים
קורקינטים חשמליים בפריז
(צילום: AFP)
ברחבי פריז מוצעים להשכרה כ-15,000 קורקינטים של החברות Lime, Dott ו-Tier. כמו בערים גדולות אחרות בעולם, גם בפריז השימוש בקורקינטים חשמליים במרחב הציבורי שנוי במחלוקת. אם בירת צרפת תאסור על השכרתם של כלי הרכב הממונעים, היא תהפוך ליוצאת דופן.
גם בפריז, לעיתים קרובות מי ששוכרים את הקורקינטים רוכבים על המדרכות בניגוד לכללים וללא קסדה, חונים במקומות אסורים ומשאירים את כלי הרכב בפארקים. במקרים רבים רוכבים עוברים באור אדום, ומסיעים אדם נוסף בניגוד לתקנות. בפריז חלק אף משליכים את הקורקינטים לנהר הסן.
הפריזאים שמשתמשים בשירותי השכרת הקורקינטים טוענים כי בהשוואה לנסיעה בתחבורה הציבורית בעיר מדובר בפתרון יעיל, מהיר וידודתי לאיכות הסביבה.
בספטמבר הזהירה עיריית פריז את שלוש חברות הקורקינטים שמציעות שירותי השכרה בעיר כי היא לא תחדש את הרישיון שלהן – שבתוקף עד חודש מרץ – אם הן לא ייאבקו במקרים של רכיבה "חסרת אחריות" ובבעיות אחרות. בנובמבר הציעו שלוש החברות כמה הצעות ייעול, כולל התקנת לוחיות רישוי על הקורקינטים. סגן ראש העיר פריז דויד בליאר, שאחראי על תיק התחבורה בעירייה, אמר כי כי מניתוח עלות-תועלת עולה כי בכל זאת לא משתלם להמשיך את שירותי ההשכרה.
"הם מפריעים והם מסוכנים"', אמר בליאר על הקורקינטים וציין כי הוא מעדיף לאסור על השכרתם "ולהעניק שקט לרחובות ולמדרכות שלנו". הוא אמר כי יותר מדי אזרחים מתלוננים על הקורקינטים.
הידלגו אמרה כי תוצאות משאל העם שייערך בתחילת אפריל לא ישפיעו על בעלי קורקינטים פרטיים – שהשימוש בהם בפריז שכיח. "הם לא מהווים בעיה", הבהירה ראש העיר.