דורית גולפור, האישה שהניפה את דגל ישראל בהפגנת יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, סיפרה היום (שני) לאולפן ynet שקיבלה איומים על חייה: "קיבלתי הודעות בפייסבוק - 'אנחנו נהרוג אותך'".
הסרטון שבו רואים אותה מניפה את הדגל אל מול מפגינים ערבים עם דגלי אש"ף, הפך לויראלי. גולפור טוענת שלמחאה שלה "יש משמעות מאוד גדולה להנפת הדגל דווקא במקום הזה, דווקא בזמן הזה, ודווקא מול אזרחי מדינת ישראל הערבים שמנופפים את דגל אש"ף, שהוא דגל אלים מאוד".
2 צפייה בגלריה
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
"יש משמעות מאוד גדולה להנפת הדגל מול אזרחי מדינת ישראל הערבים". יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
"הוא גם הדגל שלהם, הם אזרחי המדינה, הם נהנים מכל הזכויות של מדינת ישראל"
(צילום: מוטי קמחי)
איך הגעת לשם בכלל? "אני גרה סמוך לאוניברסיטה. למדתי בעצמי באוניברסיטת תל אביב, לפני כ-20 שנה. בתקופתי כסטודנטית מעולם לא היו כאלה הפגנות. זו הייתה המחאה שלי - להגיע עם דגל ישראל, שהוא גם הדגל שלהם, כי הם אזרחי המדינה, הם נהנים מכל הזכויות של מדינת ישראל. לנו יש חובות שלהם אין. אנחנו משרתים בצבא, הם נהנים מהפריווילגיה שהם מסיימים את התיכון, הם ישר יכולים ללכת ללמוד".
מה אמרו לך שהגעת עם דגל ישראל בין כל המפגינים האלה? "לא אמרו לי יותר מידי. הנפתי את הדגל, והייתה שם מישהי עם הדגל של אש"ף שניסתה לנופף לכיווני. נמנעתי מעימות מולה, אפילו ניתן לראות - אני המשכתי לנופף את הדגל, והיא נופפה בדגל שלה. כשברגע מסוים התחילו להגיד לי "לכי מפה", ואז רואים את הערבי הזה שהתנפל. הוא התחיל ממש לתקוף אותי ורצה לקחת ממני את הדגל, אבל הוא לא הצליח".
מה התחושה? איך את מרגישה שזה קורה במדינה שלנו? "זה הלם. שבמדינה שלי, באוניברסיטה בה למדתי, מתחת לבית שלי, אני לא יכולה לנופף בדגל המדינה שלי. אני לא יודעת באיזה מקום בעולם יכול להיות מצב כזה שאני לא יכולה לנופף בדגל ישראל. אז במדינת ישראל? באוניברסיטה ישראלית? שאלו אותי היום אם זאת פרובוקציה, אבל זו לא, זו זכות לגיטימית - זה הדגל גם שלהם. הדגל שהם מנופפים מייצג את האי-לגיטימציה שלנו לחיות כאן ושל מדינת ישראל להתקיים".
תשקלי להגיש תלונה? "כנראה שלא. 99.9% מהתגובות - הן חמות ומחממות את הלב. אבל צריכים גם לציין, שיש הרבה תגובות מאיימות של - 'אנחנו באים אליך', 'אנחנו נהרוג אותך'".

קיבלת ממש איומים מפורשים? "ממש איומים מפורשים, דרך הפייסבוק ודרך הוואטסאפ. על מה? על הנפת דגל ישראל בהפגנה?"
איפה משטרת ישראל? את לא מרגישה מאוימת? "אני לא מרגישה מאוימת. אני מרגישה מאוד בטוחה במדינה שלי. שלחתי את הילדים לבית הספר, הכול בסדר. אף אחד לא יגיע לביתי, לשכונתי ויאיים עליי. בטח לא במדינה שלי, בטח לא במדינה שהוריי לחמו לחיות בה, לגור בה ולגדל אותנו בה. יש לנו זכות קיום לחיות כאן, בנינו מדינה ואני לא פה כדי לפחד לא מאף אחד".