תושב צרפת אייל חדד (34) נרצח באכזריות לפני כשבועיים על-ידי שכנו המוסלמי מוחמד דרידי בלונגפרייר שבצפון המדינה. דבר הרצח פורסם בתקשורת רק לפני כשבוע, ועל רקע ביקורת על ניסיון להסתרה מצד משטרת צרפת, אחיינו של חדד, שושן סבג, סיפר אתמול (שני) לאולפן ynet על התחושות הקשות בקרב המשפחה. "כאב לנו מאוד. ידענו על הרצח, אך לא דיברו עליו בתקשורת הצרפתית", תיאר.
דרידי תקף את חדד בגרזן, שרף את פניו ולאחר מכן קבר את גופתו בקרבת מקום. בחקירתו במשטרה הוא מסר גרסאות סותרות: האחת שרצח את חדד בגלל חוב של 100 אירו, והשנייה - כי רצח אותו בגלל יהדותו.
- לדעתך אייל נרצח בעקבות חוב לאותו שכן, או שבאמת מדובר באנטישמיות? "שמעתי את הטענות האלה, שאייל ומוחמד היו שותפים לעבודה, אבל זה לא המצב. כשהחשוד היה במעצר, השוטרים שאלו אותו, 'האם אתה הרגת את אייל?" והוא ענה: 'כן, אני הרגתי את היהודי'. ממה שאני יודע עכשיו, המשטרה טוענת שהיו למוחמד גם שותפים לרצח האכזרי הזה".
1 צפייה בגלריה
אייל חדד
אייל חדד
הנרצח, אייל חדד
(צילום: AFP)
- אז אתה אומר בעצם שזה היה על רקע אנטישמי, ולא בעקבות חוב או סכסוך. "אני לא יודע, אבל כל המידע ממשטרת פריז נמצא אצל עורך הדין שמייצג אותנו, והחומרים מעידים שיש דברים שגויים שנאמרו בתקשורת הצרפתית וגם בזו הישראלית".
- אתה ידעת על סכסוך של אייל עם אותו רוצח? ידעת שיש ביניהם בעיות? "לא, באמת שלא ידעתי, אבל זה ידוע שיש אנשים שפשוט רוצים להרוג יהודים. אייל היה אדם טוב. הוא היה נותן צדקה בסתר, הוא הביא אוכל כשר לפסח למבוגרים פריזאים שידם לא הייתה משגת. הוא גם אהב מאוד חיות ודאג לחתולי רחוב".
- אתה חש שיש היום יותר אנטישמיות בצרפת? שיותר מפחיד להיות יהודי שם? "לדעתי, בהחלט. ביקרתי אצל אייל בפריז פעמים רבות, ויכולתי לראות בבירור את השנאה והזעם בעיניים של העובדים בשדה התעופה בכל פעם שהראיתי להם את הדרכון הישראלי שלי. קורים בצרפת דברים שהתקשורת המקומית לא מפרסמת, ועוברים רק מפה לאוזן בקרב היהודים".