דובר צה"ל פרסם הבוקר (ראשון) עדכון לפעילות הצבאית ברצועת עזה, שהורחבה בסוף השבוע, ומסר כי לצד פעילות הכוחות היבשתיים, לוחמי שייטת 3 - שייטת ספינות הטילים - תקפו מטרות של חמאס לאורך הרצועה באמצעות אלפי חימושים מהים. צפו בתיעוד:

עוד נמסר כי הם סייעו לכוחות היבשה באש ובתצפית על ידי פתיחת צירים, ליווי באש, סיכול איומים יבשתיים נגד כוחותינו וחיפוי על משימות יבשתיות מהים.
בנוגע להרחבת הפעילות הקרקעית, צה"ל מסר כי ביממה האחרונה לוחמי חטיבת הנח"ל נלחמו בפאתי ג'באליה, ושהם נתקלו וחיסלו מחבלי חמאס. באחד מהקרבות, שבהם מסייעים לחטיבה טנקים ומטוסי חיל האוויר, צוות הקרב החטיבתי של הנח"ל זיהה חוליית מחבלים שעמדה לירות על הכוחות מגג בניין מגורים. "הכוח הכווין כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים", נמסר. בנוסף, במהלך סריקות נמצאו אמצעי לחימה וציוד צבאי בבנייני מגורים אזרחיים.
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
4 צפייה בגלריה
 תיעוד מפעילות שייטת 3 ברצועת עזה
 תיעוד מפעילות שייטת 3 ברצועת עזה
תקפו מטרות של חמאס לאורך הרצועה באמצעות אלפי חימושים מהים. שייטת 3
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
 תיעוד מפעילות שייטת 3 ברצועת עזה
 תיעוד מפעילות שייטת 3 ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
בנוגע לפעילות חיל האוויר, נמסר כי מטוסי קרב השמידו "תשתיות טרור רבות" של חמאס בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא.
בסוף השבוע האחרון הורחבה כאמור הפעילות הקרקעית בעזה וכוחות שריון, חי"ר והנדסה נכנסו בליווי חיל האוויר לאזורים חדשים בצפון הרצועה, שבהם הצבא לא פעל עד כה. מדובר במעוזי חמאס בשכונות זייתון שבמרכז העיר עזה ובעיירה ג'באליה שמצפון מזרח לעיר, שבהם התנהלו קרבות עזים.

4 צפייה בגלריה
 תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
 תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
 תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
 תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
מדובר צה"ל נמסר אתמול כי "כוחות אוגדה 36 פועלים להכרעת גדוד זייתון של חמאס, אחד הגדודים המרכזיים של ארגון הטרור שפועל בשכונה שנושאת את שמו בעיר עזה. במקביל לפעילות בשכונה, פועלים כוחות האוגדה לטיהור השכונות שבפאתי זייתון, ובהן שכונת שייח עג׳לין ורימאל, ומטהרים אותן ממחבלים ופוגעים בתשתיות טרור.
"כוחות אוגדה 162 פועלים בפאתי ג'באליה. במרחב ג'באליה ממוקם מרכז הפיקוד והשליטה של חטיבת צפון רצועת עזה ואחד ממעוזי הטרור המשמעותיים ביותר באזור, ובו נמצאים ארבעה גדודי חמאס. לוחמי החי"ר, השריון וההנדסה של האוגדות, בסיוע חיל האוויר וכוחות האש האוגדתיים, מנהלים לחימה עצימה, בקרבות עם המחבלים הפועלים מתוך המרחבים האזרחיים ומנסים לפגוע בכוחות באמצעות ירי נ"ט והפעלת מטענים. במהלך הקרבות חוסלו מחבלים והכוחות פגעו בתשתיות טרור, לרבות תשתיות תת-קרקעיות ויעדים נוספים של ארגון הטרור".

שר הביטחון יואב גלנט אמר אמש בהצהרה לתקשורת כי "חמאס מוכה באופן קשה, מאבד מפקדות, מנהרות ובונקרים. מפקדיו נפגעים בכל הרמות, מהמח"טים ועד הטרוריסטים בשטח. אלפי מחבלים נהרגו בשבועות ובימים האחרונים. אנו מגיעים לכל המקומות הרגישים לחמאס ופוגעים בהם, לא מהססים לעשות כל פעולה". לדבריו, "כל יום שעובר פוחתים המקומות שבהם מחבלי החמאס יכולים להסתובב. מי שהיה בצד המערבי של העיר מבין זאת היטב ופגש את עוצמתו הקטלנית של צה"ל, מי שנמצא בצד המזרחי יבין זאת בימים הקרובים - וגם מי שנמצא בדרומה של עזה יבין זאת בקרוב".
ביום רביעי האחרון צה"ל הצניח במזרח חאן יונס שבדרום רצועת עזה כרוזים שקוראים לתושבים להתפנות מבתיהם. בכרוזים נדרשים תושבי השכונות קרארה, בני סהילא, עבסאן וחזאעה לעזוב את הבתים. בצה"ל ציינו בכרוזים שכוחותיו יפעלו באזור נגד חמאס. "פעילות חמאס וארגוני הטרור מחייבת את צה"ל לפעול נגדם במקום מגוריכם, צה"ל אינו מעוניין לפגוע בכם או במשפחות שלכם", נכתב בכרוזים שהוצנחו במזרח חאן יונס. "למען שלומכם, עליכם להתפנות ממקום מגוריכם בהקדם ולפנות למקומות המקלט הידועים".