חברת נתיבי איילון הודיעה כי העלייה למחלף השלום באיילון דרום תישאר חסומה גם הלילה (בין שלישי לרביעי) במטרה לבצע בדיקות סיסמוגרפיות באזור כדי לוודא את יציבות הקרקע.
1 צפייה בגלריה
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
(צילום: נדב אבס, רועי רובינשטיין)
במהלך העבודות ייחסמו גם שני הנתיבים הימניים שבין מחלף ארלוזורוב למחלף השלום בין השעות 00:15-22:00, ולאחר מכן הכביש ייחסם הרמטית.
החל מהשעה 05:00 ייפתח איילון דרום בהדרגה ממחלף ההלכה. עם זאת, הנתיב הימני ורמפת הכניסה מארלוזורוב לאיילון דרום עדיין יהיו סגורים עקב הבדיקות. מהשעה 06:00 התנועה באיילון דרום תיפתח, למעט רמפת העלייה למחלף השלום. בנתיבי איילון קראו לנהגים להיעזר ביישומוני ניווט למציאת דרכים חלופיות.
כזכור, לקראת צאת השבת נפער בולען גדול במקום ככל הנראה בעקבות העבודות לבניית מגדל הספירלה בעזריאלי. קבוצת עזריאלי הודיעה בתחילת השבוע כי היא תממן את כל העבודות והבדיקות הנדרשות בעקבות הבולען.
במהלך העבודות יבוצעו קידוחים לעומק של כ-10 סנטימטרים לטובת החדרת מאות חיישנים באזור הבולען, במקום מדוד ומיועד. אורי פיצ'וטו, מנכ"ל המכון הגיאופיסי לישראל, אמר כי "בעקבות הבולען שנפער, המכון הגיאופיסי לישראל יבצע הלילה סקר סייסמי עבור חברת נתיבי איילון, בכדי לשלול סיכונים נוספים הקיימים בנקודת זמן זו בתת-הקרקע באזור המחלף. המכון עושה שימוש בציוד סייסמי המשמש את התעשיות השונות לדימות תת-הקרקע ועומדת בחזית הטכנולוגיה הקיימת בתחום זה".
פורסם לראשונה: 18:53, 20.09.22