שוטר מג"ב נדרס אמש (שבת) במהלך ניסיון לתפוס גנב רכב באזור שוהם - ונפצע באורח קשה. לפי החשד, מדובר באירוע פלילי ולא לאומני. הדריסה אירעה כאשר השוטרים הקימו מחסום באזור בעקבות מידע מקדים על הרכב הגנוב. זה פרץ את המחסום, פגע באחד השוטרים - ונמלט מהמקום. בהמשך הנהג נטש את הרכב ונמלט רגלית. הרכב אותר על ידי המשטרה כ-300 מטר דרומית לצומת כ"ח, ובמשך שעות התנהל מצוד אחר הנהג הפוגע, בן 29 מלוד, והוא נעצר סמוך לשעה 06:00 בבוקר.
מצבו של השוטר קשה ויציב, ומהמשטרה נמסר שלא נשקפת סכנה לחייו.
2 צפייה בגלריה
החשוד שנעצר
החשוד שנעצר
זירת הדריסה ומעצר החשוד
(צילום: נדב אבס, דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הזירה בגבעת כ''ח
הזירה בגבעת כ''ח
(צילום: נדב אבס)
לפי המשטרה, המחסום באזור שוהם היה מחסום דוקרנים שהוצב בצומת גבעת הכוח כדי ללכוד את גנב הרכב. עם זאת, הוא הגיע במהירות, פרץ את המחסום ודרס לוחם מג"ב שעמד עם הצוות בחסימה. שני לוחמי מג"ב הגיבו במהירות, ירו לעבר הרכב ופגעו בו - ואז הנהג המשיך בנסיעה קצרה וברח רגלית.
מהמשטרה נמסר כי "כוחות מג"ב ומשטרה רבים בסיוע מסוק משטרתי, הוזעקו למקום ובפיקוד ממ"ר שפלה ביצעו סריקות נרחבות ומצוד נרחב אחר החשוד במשך מספר שעות. לקראת השעה 06:00, אותר החשוד על ידי צוות לוחמי מג"ב בסבך הסמוך לאזור נטישת הרכב. החשוד, תושב לוד, נעצר והועבר יחד עם הממצאים לחקירה במשטרת ישראל".
לוחם מג"ב שנפצע כאמור באורח קשה מהדריסה, פונה לבית החולים תל השומר כשהוא מורדם ומונשם. הלוחם (41), נשוי ואב לחמישה ילדים, מתגורר בחדרה ומשרת בקבע ביחידת שחר מג"ב מרכז.
ממד"א נמסר כי הדיווח על האירוע, בכביש 444 וסמוך לכניסה לשוהם, התקבל במוקד 101 בשעה 23:55. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים שיבא בתל השומר גבר כבן 30 במצב קשה, מעורפל הכרה, עם חבלות בראש ובגפיים.
"כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות ה-30 לחייו שוכב על הכביש בהכרה מעורפלת, הוא סבל מחבלה רב מערכתית", סיפר פרמדיק מד"א תומר גוסמן. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה, ופינינו אותו תוך טיפול לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".
מהמשטרה נמסר כי המחסום הוקם בעקבות דיווח על רכב שנגנב מלוד, ובמהלך הסריקות ביצעו השוטרים כמה חסימות לאורך נתיב בריחתו של נהג הרכב. לפי ההערכה, הוא התכוון להגיע לצומת רנטיס - ומשם להמשיך לשטחים.
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.