מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי נמנע כבר יותר משבוע מלזמן את ציפי נבון, היועצת של שרה נתניהו, לשימוע לאחר שהאשימה את השמאל בבגידה. הסיבה: נבון הודיע שהיא חולה בבית. בכירים בנציבות שירות המדינה חוששים שמדובר בתרגיל התחמקות ובכל מקרה אגף החקירות-משמעת בנציבות כבר פתח בחקירה נגד נבון.
2 צפייה בגלריה
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
גורמים במשרד רה"מ מסרו בתגובה כי יהיה שימוע בימים הקרובים ונבון אכן הייתה חולה בבית כמה ימים. הגורמים ציינו כי "יהיה שימוע, היא לא תישאר בתפקידה. היא לא תברח מזה ואנחנו לא מתחמקים מזה".
ראש אגף משמעת בנציבות שירות המדינה, עו"ד גיא דוד, פנה ביום שבת (15 באוקטובר) במכתב למנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, בדרישה כי יורה מיידית על השעייתה של ציפי נבון, העוזרת ומנהלת לשכתה של רעיית רה"מ שרה נתניהו, בעקבות פוסטים שבהם השמיצה אנשים וגורמים שונים, ואף האשימה אותם בטבח שביצע חמאס בעוטף עזה ובבגידה.
נבון מלווה את שרה נתניהו שנים רבות, עוד מהקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו כראש הממשלה. במסגרת סדרת הפרסומים שלה מהימים האחרונים קראה בין השאר לסגור עמוד המאשים את רה"מ נתניהו במחדל וכתבה: "עוד לא סיימנו לקבור את מתינו, אנחנו רק בתחילתה של מלחמה, והבוגדים מהשמאל ממשיכים בהסתה. בואו נסגור להם את הדף! דווחו בהמוניכם לפייסבוק! הפעם משיבים מלחמה ושומרים על ראש הממשלה שלנו!".
2 צפייה בגלריה
יוסי שלי
יוסי שלי
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי
ראש אגף המשמעת הדגיש במכתבו לשלי כי מאז תחילת המלחמה נבון פרסמה בחשבונות שלה ברשתות החברתיות פוסטים מסיתים נגד אנשי שמאל, גופי מחאה, ערוצי ואנשי תקשורת, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ואנשים נוספים, שאותם כינתה בין היתר "יהודונים בוגדים", "חלאות" ו"גיס חמישי", וכאמור גם קבעה ש"צריך לתבוע אותם" ו"להפנות אליהם את האצבע" - הווה אומר, להאשים אותם בהתקפה האכזרית של החמאס על מדינת ישראל.
במכתבו ציין עו"ד דוד כי נבון כתבה בעצמה את עיקר הפוסטים, "ובמקרים אחרים שיתפה פוסטים של אחרים, לעיתים תוך הוספת דברי בלע משל עצמה. התבטאויות אלו הן חמורות ופוגעניות, ואינן הולמות עובדת מדינה, במיוחד כאשר מדובר בעובדת משרד ראש הממשלה, ועל אחת כמה וכמה בעובדת מעון ראש הממשלה", קבע.
עו"ד דוד הדגיש בנוסף כי יש לראות את הפרסומים של נבון ב"חומרה יתרה, שכן פרסומים פוגעניים ומפלגים אלו באים בתקופת מלחמה, כשעם ישראל מתאחד למאבק באויב המר, ואזרחי ישראל נרתמים לסייע למאמץ המלחמה, לחיילים, לתושבים שניצלו מהתופת ואיבדו את כל רכושם, בכל דרך אפשרית". דוד הוסיף כי "ייתכן שניתן היה לראות בדברים אי-הבנה או קלות דעת, אילו היה זה האירוע הראשון מסוג זה מצדה, אך לנבון עבר משמעתי העוסק במעשים דומים מאוד".
דוד פירט כי בספטמבר 2019 נערכה לעוזרת של שרה נתניהו שיחת בירור והבהרה על ידי מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה באותה עת בגין פרסומים פוגעניים שונים בחשבון הפייסבוק שלה. "נבון לא הפנימה את הנדרש ממנה כעובדת מדינה, ולמרות שיחת הבירור האמורה שבה לפרסם פרסומים פוגעניים נגד גורמים שונים. בגין כך נפתחה כנגדה חקירת משמעת, ובשנת 2021 הוגשה נגדה תובענה לבית הדין למשמעת.
"בית הדין הרשיע את נבון וגזר עליה נזיפה חמורה, הפקעת מחצית המשכורת והורדה בדרגה אחת למשך שמונה חודשים. בגזר דינו ציין בית הדין: 'יש יסוד להאמין שמעשיה בוצעו מקלות דעת יתירה, מבלי שהנאשמת הבינה כלל את חומרת מעשיה. הנאשמת חדלה ממעשיה האמורים, והתחייבה בפנינו שלא יישנו'". לנוכח התנהלותה של נבון מאז פרוץ המלחמה, עו"ד דוד הדגיש בפני שלי כי "כעת, לא ניתן עוד לראות במעשיה של העובדת משום 'קלות דעת' ואין היא יכולה לטעון שלא הבינה את חומרת מעשיה, לאחר שהדברים הובהרו לה על ידי בית הדין".
דוד ציין כי הפרסומים הפוגעניים של נבון הם עדות ברורה לכך שלא עמדה בהתחייבותה בפני בית הדין כי תשנה את דרכיה. "מהדברים עולה כי העובדת עברה לכאורה עבירות משמעת בכך שהתנהגה באופן שאינו הולם עובד מדינה, ועלול לפגוע בתדמיתו או בשמו הטוב של שירות המדינה. לאור האמור, ומשמדובר בהפרה זדונית וחמורה של המשמעת, אבקשך לעשות שימוש בסמכות הנתונה לך לפי סעיף 48 לחוק הנ"ל ולהשעות את העובדת השעייה דחופה, בכפוף לעריכת שימוע כדין". ראש אגף משמעת חתם את מכתבו: "יש לערוך את השימוע באופן מיידי. אנא עדכן אותנו בטיפולך בנושא".