בית המשפט הפדרלי בסן פרנססיקו הרשיע הלילה (בין שלישי לרביעי) את אחמד אבואממו, מנהל לשעבר בטוויטר, בריגול עבור סעודיה בארצות הברית. זאת לאחר שהעביר מידע פנימי לממלכה על משתמשי הרשת החברתית, מתנגדי המשטר בסעודיה.
2 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
אסף יחד עם נוספים מידע אישי של יותר מ-6,000 משתמשים ברשת החברתית. אילוסטרציה
(אילוסטרציה: Shutterstock)
אבואממו, אזרח אמריקני שמחזיק גם באזרחות לבנונית, הואשם בשנת 2019 בכך שריגל עבור סעודיה, בפעם הראשונה שבה ארה"ב האשימה את הממלכה בהפעלת מרגלים בשטחה. במסגרת תפקידו כמנהל מדיה ברשת החברתית הוא טיפח מערכות יחסים קרובות עם עיתונאים וידוענים במזרח התיכון ובצפון אפריקה.
מכתב האישום שפורסם ב"וושינגטון פוסט" האמריקני עולה כי אבואממו, יחד עם אזרח סעודי בשם עלי אלזאבארה, סיפקו לממשלה הסעודית מידע אודות חשבונותיהם של מבקריה ברשת החברתית, ואודות חשבונותיהם של משתמשים נוספים. השניים הגיעו למידע אישי של יותר מ-6,000 משתמשים ברשת החברתית, בהם הפעיל החברתי עומאר עבדול-עזיז, המקורב לעיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י - ששמו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן נקשר עם רציחתו ב-2018. אלזאברה עזב את ארצות הברית לפני שהואשם.
התובעים הוסיפו כי באדר אל-אסקר, יועצו הקרוב של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלאמן, היה זה שגייס את אבואממו על מנת להשתמש בגישה שלו לחשבונות הטוויטר. הם אמרו בנוסף כי אבואממו קיבל מאל-אסקר שעון יוקרה בשווי 20 אלף דולר וכ-300 אלף דולר במזומן, שאותם הסתיר על ידי הפקדתם בחשבון של קרוב משפחתו בלבנון, שאותו חיבר לחשבונו בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
מוחמד בן סלמאן
מוחמד בן סלמאן
אבואממו הורשע כי העביר מידע ליועצו הקרוב של יורש העצר על מתנגדי המשטר הסעודי. בן סלמאן
(צילום: EPA)
חבר המושבעים האשים אותו בשישה סעיפים, בהם קשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית והלבנת הון, וזיכה אותו בחמישה נוספים הקשורים בהונאה. אבואממו, שלפי האישום עזב את עבודתו בטוויטר כמנהל מדיה ב-2015, הואשם גם בזיוף מסמכים ובמסירת הצהרות כוזבות ל-FBI. הוא נעצר בנובמבר 2019 ושוחרר בערבות.