לרגל כניסתו לתפקיד הנשיא ה-11 של מדינת ישראל, יצחק (בוז'י) הרצוג קיבל בימים האחרונים אגרות ברכה ממנהיגים ברחבי העולם. בין המברכים מלכת אנגליה אליזבת השנייה, מלך ירדן עבדאללה השני, מלך בחריין חמד בן עיסא אאל חליפה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, יורש העצר של איחוד האמירויות שייח חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, ונשיא ברזיל ז'איר בולסונרו.
1 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג נשיא המדינה מקבל אגרות ברכה ממנהיגים בעולם
יצחק הרצוג נשיא המדינה מקבל אגרות ברכה ממנהיגים בעולם
הרצוג ואגרות הברכה. קרא בתגובה לסייע לישראל במאבק באיום האיראני
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הנשיא השיב לראשי המדינות בתודה עמוקה והדגיש כי הוא מודאג מהניסיונות לערער על ביטחון המדינה והקריאות להשמדתה מצד איראן. "מאמצים אלה המובלים על ידי איראן, לצד מאמציהם הבלתי פוסקים להשגת יכולות גרעיניות, מהווים איום על ביטחוננו ויציבותנו באזור. אני יודע שיחד נוכל למנוע את הניסיונות האלו".
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ציין בברכתו את היחסים הקרובים בין ישראל לרוסיה, והוסיף: "אני מקווה שעבודתך כנשיא המדינה תתרום להמשך העמקת היחסים הבילטרליים בינינו לטובת אזרחינו".
מלכת אנגליה אליזבת השנייה שלחה גם היא איגרת מיוחדת ובירכה את הנשיא על כניסתו לתפקיד וציינה כי היא מצפה להמשך היחסים המצוינים בין המדינות; נשיא הודו ראם נאת' קובינד איחל לנשיא הצלחה רבה וציין את תפקידו המרכזי של אביו - הנשיא השישי חיים הרצוג - בייסוד היחסים הבילטרליים בין המדינות.

מלך ירדן הדגיש כי הוא מקווה שתחת הנהגתו של הנשיא הרצוג תגיע יציבות לאזור בהתבסס על שלום בין ישראל לפלסטינים. "ירדן תמשיך לשאוף לשלום צודק ומתמשך שמגשים את שאיפות כל הצדדים בהתבסס על פתרון שתי מדינות", הוסיף. הנשיא קיבל בנוסף מכתבים משגרירים, ראשי קהילות יהודיות וארגונים יהודיים מרחבי העולם.
בתוך כך, הערב השתתף הרצוג בטקס הראשון מאז ההשבעה שלו אתמול, האזכרה הממלכתית במלאות 81 שנים לפטירתו של זאב ז'בוטינסקי. בטקס בהר הרצל בירושלים חזר הרצוג על קריאותיו לאחדות בעם: "בהחלט יש סמליות במעמד הזה כשאני, שעמדתי בראש התנועה היריבה לתנועות של ז'בוטינסקי, נושא היום - ביום הראשון להשבעתי כנשיא - דברים לזכרו של ז'בוטניסקי. בימים אלה, של קרע עמוק המשסע את החברה כולה עלינו לעצור ולהתבונן, ללמוד דעת תבונה ותורת חיים מדמויות הגדולות, אבות ואמהות האומה".
הרצוג הוסיף: "מי ייתן ונלמד גם אנחנו לפעול ביחד על אף חילוקי הדעות והפערים האידאולוגיים והוויכוחים הכנים על הצורה והדרך לטובת עתידה ובטחונה של מדינת ישראל, העם היהודי והחברה בישראל כולה".