מפלגות האופוזיציה מעלות את הרף במתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום ה-150 למלחמה: ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "החלום של אויבינו זה ממשלת האסונות שלך", יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי מדובר ב"ממשלת אפסים".

"נתניהו אמר השבוע שבחירות עכשיו הן החלום של אויבינו. הפוך אדוני, הפוך", אמר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "יש לנו שתי ברירות. ממשלה רעה, מסוכנת, מפוררת ורעילה, או בחירות שיובילו לממשלה טובה, שתחזיר את הביטחון לעם ישראל. אין דבר שמפחיד יותר את סינוואר והנייה מאשר זה שתהיה פה ממשלה ישראלית יעילה, ביטחונית, עם גיבוי מהעולם וכלכלה מתפקדת".
"הממשלה הזו לא כשירה לנהל מערכה מדינית. האמריקנים איבדו אמון בממשלה הזו. איבדו אמון ביכולת של נתניהו לנהל מערכה", הוסיף לפיד. "הממשלה הזו לא כשירה לנהל כלכלת מלחמה. היא ממשיכה להעביר מיליארדים לכספים קואליציוניים. ממשיכה להחזיק משרדי ממשלה מיותרים ושרים שרק עושים נזק. הממשלה הזו עושה כל מאמץ לסכל את גיוס החרדים. הצבא אומר 'אין לנו מספיק חיילים. אנחנו מוכרחים אותם', אבל את הממשלה הזו מעניינת רק פוליטיקה ורק אינטרסים".
יו"ר יש עתיד מתח ביקורת על מתווה גנץ-איזנקוט לגיוס חרדים: "הוא לא טוב, זה מתווה שלא יגויס ממנו אף חרדי אחד. בואו לא נעשה מתווה שקר כלשהו כדי לעקוף את הבעיה". על החלטת שר החינוך יואש קיש לבטל את הענקת פרסי ישראל מלבד תחום ה"תקומה", אמר: "זו חרפה להפוך גם את זה לפוליטיקה, הודעתי שלא אבוא לטקס".

2 צפייה בגלריה
הצהרת ישיבת סיעה מירב מיכאלי
הצהרת ישיבת סיעה מירב מיכאלי
"ממשלת החורבן מתעסק בעצמה בזמן שהחטופים נמצאים בגיהנום השבי". מיכאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפניו דיבר יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, שאמר בפתח ישיבת הסיעה: "אני קורא ליו"ר הכנסת לבטל את הפגרה. כשמסתכלים מה קורה עם החטופים, הצפון והדרום והתקציב - אני לא מבין איך יוצאים לפגרה בעוד חודש ימים. הכנסת צריכה לתת דוגמה ויש הרבה מה לעשות, כולל חקיקה, חוק הגיוס, חוק התקציב והרבה דברים נוספים".
"מלחמה? המלחמה הסתיימה", אמר ליברמן. "כרגע חוזרים אחורה. מדברים איתי על רפיח? תראו כמה זמן לוקח לנו בחאן יונס. גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון שמדברים על ניצחון מוחלט יכולים להירשם לפסטיבל מספרי הסיפורים. זה פשוט דשדוש. מה שאנחנו רואים בעזה זה בט"ש, זה לא מלחמה. אנחנו משלמים מחיר כבד כי הממשלה לא עומדת בהבטחות שלה לציבור".
גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי נשאה דברים בישיבת סיעתה, ואמרה כי "150 ימים שבהם החטופים שלנו נמצאים בגיהנום השבי של חמאס בעזה. ומה עושה ממשלת החורבן? כרגיל, מתעסקת בעצמה בזמן מלחמה. הממשלה כולה עסוקה בלחפש איך לספק לרבנים פטור מגיוס חרדים".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר: "חמאס רוצה שנעצור את הלחימה ברמדאן, צריך לעבור לשלב עצים יותר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי מיכאלי, "יש חוק, ואין צורך בחוק מיוחד לגיוס חרדים. חוק שירות הביטחון אומר באופן ברור שכולם חייבים בגיוס. צריך לאפשר לצה"ל ליישם את החוק. הצבא צריך כוח אדם, ולכן הוא צריך להיות מסוגל לגייס את כל מי שהוא צריך".
בהמשך דיבר השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר בישיבת סיעתו. הוא התייחס למגעים לעסקת חטופים, ואמר כי "חמאס מורח באופן מכוון את השיחות. המטרה שלו היא שנמשיך לנהל את המשא ומתן, שנעצור ברמדאן והכל ייפסק. הוא רוצה לגרום לכך שיהיה לחץ בינלאומי על ישראל לא לפעול במהלך הרמדאן". בן גביר הוסיף כי "אנחנו לאט לאט נחלשים, ולכן אנחנו חושבים שיש להורות על הפסקת שיחות המשא ומתן, ולעבור באופן מיידי לשלב יותר עצים של הלחימה".
שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר דברים דומים לאלו של בן גביר, והסביר בישיבת סיעתו כי "במקום שחמאס יתחנן שנוריד את הרגל מהצוואר שלו בתמורה להחזרת החטופים, התחושה היא שיש לו את כל הזמן שבעולם, שהוא מציב לנו תנאים, וזה הזוי. המצב צריך להיות הפוך, והמענה היחיד שלנו צריך להיות חזרה למלחמה בעצימות גבוהה".