לפני כשלושה חודשים פרץ גנב לביתו של אביב שמואלי בתל אביב. לדברי שמואלי הגנב נעצר ונכלא, אך בשבוע שעבר שוחרר ואתמול בבוקר פרץ שוב לביתו. "אני בטוח שגם עכשיו אחרי שהוא ייתפס שוב, הוא לא יישאר הרבה זמן בכלא", אמר שמואלי בריאיון לאולפן ynet. "צריך להיות פה שינוי של אכיפה והרתעה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהפריצה
תיעוד מהפריצה
"גם עכשיו הוא לא יישאר הרבה זמן בכלא". תיעוד מהפריצה אתמול
אז הסיפור מתחיל לפני שלושה חודשים, פריצה, לצערנו דבר די שגרתי. ומה קורה אז? "היה פורץ בחודש אפריל. בזכות הצילומים שיש אצלי המשטרה הצליחה לתפוס אותו והוא ישב במעצר. קיבלתי הודעה מהמשטרה שהוא שוחרר מהמעצר, הם שומרים אותי בעדכונים על הסטטוס כך שלא הופתעתי שפתאום ראיתי אותו אתמול בבוקר, ב-06:15 בבוקר בזמן שאני בבית עם הילדים".
וזה אותו פורץ, אתה מזהה את אותו אדם. "העבריין מוכר למשטרה, הוא עבריין ידוע, המשטרה מכירה אותו. יש פה סיטואציה מאוד קשה שהמשטרה אמנם עושה את העבודה שלה, היא תפסה אותו בפעם הראשונה אבל הוא שוחרר, והוא חזר לפרוץ, והוא חזר לפרוץ שוב אצלי".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהפריצה
תיעוד מהפריצה
"צריך לייצר הרתעה במשפט". הפורץ בביתו של שמואלי, אתמול
3 צפייה בגלריה
אביב שמואלי
אביב שמואלי
אביב שמואלי
כמו שאתה כבר מכיר את הפורץ, גם הפורץ כבר מכיר את הבית שלך, למה להתעסק עם בתים של אחרים אם הוא יודע איך נכנסים, איך יוצאים. "אז הקשנו את הפריצה, אמנם הוא הצליח להיכנס פעם שנייה אבל הוא לא הצליח לקחת את האופניים".
מה זה אומר לך על הטיפול של רשויות האכיפה בפורצים או באירועים מהסוג הזה, כי מסתבר שהם לא נשארים הרבה זמן בכלא. "לא, מסתבר שהם לא נשארים הרבה זמן בכלא ואני בטוח שגם עכשיו אחרי שהוא ייתפס שוב הוא לא יישאר הרבה זמן בכלא. לדעתי צריך להיות פה שינוי של אכיפה והרתעה. היום גנב יודע שאני לא יכול לצאת אפילו, אני לא יכולתי לצאת להתעמת איתו כי אם חס וחלילה היה קורה משהו אני הייתי אשם בתקיפה ואני הייתי בסכנה ללכת לכלא ולהישפט על העבירה הזאת".
התחושה היא מה, שאין באמת ביטחון באירועים מהסוג הזה? "לא, אין לי באמת ביטחון. החוק, אני לא מרגיש שהוא עומד לצידי. אם בארה"ב יש לך דבר שנקרא 'שלוש עבירות ואתה נכנס להרבה שנים בכלא' אז אפילו את זה בארץ אין. והבן אדם יגנוב, יישב שלושה חודשים בכלא, ישתחרר, יגנוב שוב, זו הרוטינה שלו, הוא לא מפחד, ככה הוא מכיר את החיים שלו ואני חושב שמדינה מתוקנת צריכה לייצר הרתעה במשפט".
עם פרסום הכתבה, התבשר שמואלי כי הגנב נתפס - ובמשטרה הזמינו אותו למסור את עדותו מחר.