כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת נגד בילאל סארה, בן 29 מצפת, בגין רצח חברו אודי שטרן (31) לפני כחודש וחצי בדירתו של המנוח בעיר - בעקבות ויכוח על 250 שקלים. בפתח הידיעה: תיעוד שבו נראים הנאשם ואדם נוסף נכנסים לדירתו של שטרן - ובהמשך יוצאים ממנה.
לפי כתב האישום, על גג בניינו של הקורבן הוקמה סוכה שבה נהג לשבת עם חבריו. ערב אחד, הוא ישב שם עם הנאשם וחבריהם, ששתו אלכוהול. בין שטרן וסארה התפתח ויכוח על 250 שקלים, שהמנוח הלווה לנאשם וביקר שיחזיר. לאחר זמן מה עזב סארה את הסוכה, ושב אליה עם שקית. חברתו של הנאשם עזבה את הסוכה ולקחה את השקית מבלי שהרגיש בכך, ומשהבחין שהשקית נעלמה האשים את שטרן בלקיחתה.
5 צפייה בגלריה
אודי שטרן
אודי שטרן
הנאשם ברצח בילאל סארה (מימין) והמנוח אודי שטרן (משמאל)
(צילום:דוברות המשטרה, מתוך פייסבוק)

5 צפייה בגלריה
בילאל סארה
בילאל סארה
הנאשם ברצח בילאל סארה בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)
לאחר מכן, השיב לו הקורבן ב"טון מתגרה", וסארה בתגובה תפס בידו צינור ממתכת, חבט בראשו, וגרם לו חבלות חמורות. חברם ביקש בעקבות זאת להזמין סיוע רפואי, אך הנאשם הורה לו שלא לעשות זאת. בהמשך, ובעקבות התקרית, מצא שטרן את מותו. בשעות הבוקר, כשהנאשם וחבריו ניסו ליצור קשר עם הקורבן, הבין סארה כי גרם למותו של שטרן והשמיד את הטלפון הנייד שלו, תוך שהוא נמלט ל-12 ימים, עד שנעצר. כעת, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
רפ"ק גל הראל, מפקד יל"פ כינרת במחוז הצפוני של המשטרה, תיאר כיצד פוענח הרצח. "ב-6 בינואר קיבלנו הודעה ממשפחה בצפת על חשש לחיי אדם. הם סיפרו שהם מנסים ליצור איתו קשר והוא לא עונה, דפקו לו על דלת הבית ולא הייתה תשובה", הוא סיפר. "נשלחה ניידת של משטרת צפת לבית המשפחה. לא הייתה תשובה ופרצנו את הדלת, ושם הוא נמצא ללא רוח חיים כשהוא שוכב על הרצפה סמוך למיטתו, ונקבע מותו".
הגופה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ובתחילה העריכו החוקרים שמדובר במוות טבעי, מאחר שהדלת הייתה נעולה מבפנים ולא נמצאו סימני פריצה. החקירה הוטלה על יל"פ כינרת, והחוקרים בזירה החלו לאסוף ראיות מדירת המנוח.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בצפת
זירת הרצח בצפת
זירת הרצח בדירתו של שטרן בצפת
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בצפת
זירת הרצח בצפת
הדלת בדירתו של שטרן, שעוד הספיק לנעול אותה לפני שמת מפצעיו
"במהלך איסוף הראיות גילינו שהמנוח היה בקשר עם מספר אנשים שהגיעו לדירתו בשעות שלפני המוות", הוסיף רפ"ק הראל. "התחלנו לזמן אותם לחקירה, ובאופן הדרגתי עלה החשד שמדובר במוות לא טבעי, ושאחד החשודים שניסינו לאתר היה בסוג של בריחה. בדיעבד הבנו שמדובר בחשוד המרכזי, וככל שאספנו יותר ראיות התחזק החשד שמדובר ברצח".
החוקרים הוציאו צו מעצר לבילאל סארה, שהיה חבר של המנוח, ובמשך 12 ימים נערכו חיפושים אחריו. לבסוף הוא נעצר לאחר שאותר כשהוא מתחבא בדיר כבשים באחד הכפרים בגליל.
"תחילה הוא הודה שהיה בבית ושהוא חבר של אודי, אך הכחיש כל קשר למעורבות בגרימת מותו, ואז הוא סיפר שבעצם היה ויכוח והם התקוטטו ביניהם והוא עזב את המקום", סיפר רפ"ק הראל. "במקום היו שלושה עדים נוספים חוץ מבילאל, וכולם סיפרו שבילאל בשלב מסוים לקח מוט ברזל ונתן למנוח מכה אחת בראש ועזב את המקום. המנוח עוד דיבר איתו ונעל את הדלת, והבנו שהמנוח נפטר אחרי כמה שעות. במקביל הגיע דוח נתיחה מאבו כביר שקבע שהמנוח נפטר כתוצאה ממכת חפץ בראשו ושכתוצאה מהמכה נגרם דימום תוך מוחי".
5 צפייה בגלריה
רפ"ק גל הראל
רפ"ק גל הראל
"אודי לחץ עליו בדרישה שיחזיר לו את החוב, ולנאשם נמאס מכל הפניות". רפ"ק גל הראל
(צילום: אפי שריר)
רפ"ק הראל הוסיף: "עוד עלה מהחקירה שהנאשם היה חייב לאודי 250 שקלים, ואודי לחץ עליו מספר פעמים בדרישה שיחזיר לו את החוב. אנו מעריכים שלנאשם נמאס מכל הפניות של אודי ולכן גרם למותו".
איילת שטרן, אחותו של אודי, אמרה כי מדובר במוות מיותר. "מבחינתי זה יום חשוב, ואני מקווה שימצו את הדין עם הנאשם", אמרה. "אחי נרצח בדם קר, זה היה מוות מיותר לחלוטין. אני זועקת שיסתיימו מעשי הרצח. מדי יום אנו שומעים על מקרה רצח נוסף, ואני זועקת כאחות שכולה - די למעשי הרצח האלה".
עו"ד הילאל קאסם, שמייצג את הנאשם, מסר: "הנאשם כופר בכתב האישום. הוא טוען שהם חברים קרובים ושלא הייתה לו סיבה לפגוע במנוח".