3 צפייה בגלריה
שיגור רקטות מעזה
שיגור רקטות מעזה
שיגור רקטות מעזה בזמן מבצע שומר החומות
(צילום: AP)
ישראל הודיעה למועצה לזכויות אדם של האו"ם שלא תשתף פעולה עם ועדת החקירה שהוקמה כדי לחקור את מבצע שומר החומות, וגם לא תאפשר את כניסת חבריה לישראל.
במכתב ששיגרה שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, מירב אילון שחר, לראש ועדת החקירה נאווי פילאי, היא טענה כי "פשוט אין סיבה להאמין שישראל תקבל יחס סביר, שוויוני ולא מפלה מהמועצה או מוועדת החקירה שאת מובילה".
3 צפייה בגלריה
מירב אלון שחר
מירב אלון שחר
מכתב זועם לראש ועדת החקירה. אילון שחר
3 צפייה בגלריה
נאווי פילאי, ראש ועדת החקירה למבצע שומר החומות
נאווי פילאי, ראש ועדת החקירה למבצע שומר החומות
"תומכת ב-BDS". נאווי פילאי
השגרירה הוסיפה כי "ישראל מנהלת קשר תדיר וקבוע עם מגוון רחב של גופי זכויות אדם בינלאומיים, כחלק ממחויבותה לשלטון החוק ולקידום זכויות האדם. יחד עם זאת, אנו מצפים מגופים כאלה לפעול בתום לב, ללא משוא פנים, ולא בשירות אג'נדה פוליטית שנקבעה מראש. למרבה הצער, לא ניתן לצפות לכל זה מהוועדה".
השגרירה ציינה כי שלושת חברי הוועדה, כולל פילאי, הביעו שוב ושוב עמדות פומביות ועוינות נגד ישראל - בין היתר על הנושא שהם אמורים לחקור "באופן עצמאי וללא משוא פנים".
"את ידועה כדוגלת באופן אישי באג'נדה אנטי-ישראלית ובהתבטאויות רבות נגד ישראל, כולל הוצאת דיבה מבישה בהשוואה בין ישראל למשטר האפרטהייד שהיה בדרום אפריקה, וכן תומכת בקמפיין ה-BDS הרדיקלי נגד ישראל", הוסיפה אלון שחר במכתבה לפילאי.
על חבר נוסף בוועדה אמרה אילון שחר כי הוא השתמש בעבר במונחים כמו "טיהור אתני" ו"טבח" ביחס לפעולות ישראליות. "באופן מוזר, המידע הזה לא מופיע בביוגרפיה הרשמית של חברי הוועדה, כפי שפורסמה באתר האינטרנט שלה", אמרה. "חברי הוועדה מונו כי היו נגועים בהטיה, ועל סמך ההיסטוריה של האשמות עוינות נגד ישראל, כדי להבטיח תוצאה פוליטית מותאמת מראש".