המשטרה עצרה הערב (שבת) גבר בן 32, תושב גן נר שבגלבוע, בחשד לרצח של צעיר בן 19 תושב הכפר סנדלה הסמוך. צוות מד"א שהוזעק לזירה בעקבות דיווח על "אירוע אלימות" פינה את הצעיר במצב אנוש לבית החולים העמק, שם הוא מת מפצעיו לאחר זמן קצר.
המשטרה פתחה בחקירת האירוע והחרימה את האקדח ברישיון שהיה ברשות החשוד. נמסר כי בשלב זה הרקע עדיין לא ברור. בתיעוד מרגעי האירוע נראים החשוד והקורבן מתקוטטים ביניהם בכביש מחוץ לרכביהם, כשעד ראייה נשמע אומר "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה הקורבן שב לרכבו, בעוד שהחשוד נעמד ויורה לעברו מספר פעמים - עד שהקורבן נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", נשמע שוב עד הראייה אומר בתדהמה.
מאות מתושבי הכפר סנדלה הגיעו לכניסה ליישוב גן נר וצעקו בכאב. בהמשך החלו גם מהומות כאשר אבנים הושלכו לעבר שוטרים - שהגיבו בירי רימוני הלם ופיזרו את הפרות הסדר. שוטרת נפצעה קל בראשה מפגיעת אבן ופונתה על ידי צוותי מד"א לבית החולים העמק בעפולה. הכניסה לגן נר נחסמה, ולאור יידוי האבנים במשטרה קראו לתושבי מושב מגן שאול הסמוך לסנדלה להימנע מיציאה מהמושב מחשש ליידוי אבנים מכיוון הכפר. שני חשודים ביידוי אבנים עוכבו על ידי המשטרה.

6 צפייה בגלריה
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע בגן נר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע
(צילום: ישראל מושקוביץ)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע בגן נר
(צילום: ישראל מושקוביץ)
אחמד עומרי, קרוב משפחתו של הנרצח, סיפר בזירה כי "נסעתי לתחנת דלק. רציתי לטייל על האופנוע ומצאתי את הבחור על הרצפה. הרוצח ברח. היה פה מישהו שהתקשר לאמבולנס ולמשטרה". צעיר אחר שהגיע למקום טען כי "רצחו אותו סתם, הוא בחור טוב. מישהו הגיע וירה בו סתם ככה".
חובש בכיר במד"א טל כהן ופרמדיק מד"א רוי בן יתח שהוזעקו לזירה סיפרו: "הפצוע שסבל מפצע ירי בגופו שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים שם הרופאים המשיכו להיאבק על חייו אבל בסופן נאלצו לקבוע את מותו".
6 צפייה בגלריה
תיעוד האירוע בגן נר
תיעוד האירוע בגן נר
החשוד והנרצח מתקוטטים בזירה. מתוך התיעוד
במועצה האזורית גלבוע אמרו כי "במהלך עימות פיזי שהתפתח בכביש בין שני צעירים (סנדלה וגן נר), תקפו השניים אחד את השני, ובמהלך האירוע ירה הצעיר מגן נר בצעיר מסנדלה. הנפגע הובהל לבית החולים שם נקבע מותו. היורה עצור. האירוע כל כך זר לרוח הגלבוע, לסובלנות ולאחווה המאפיינת את כולנו. אנחנו כואבים ביותר וקוראים לכולם לסייע בהרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה בהמשך טיפול האירוע. אחריותנו וחובתנו לגלות אחריות ולפעול לשמירת האחדות".
במקביל, הערב התרחשו שני אירועי אלימות נוספים - בחברה הערבית. לכביש 4, סמוך לצומת נחל חדרה, הובא צעיר בן 24 מג'סר א-זרקא שנפצע באורח קשה מירי. הוא פונה לבית החולים הלל יפה על ידי צוותי מד"א. שעה לאחר מכן, פונה פצוע ירי בן 35 מג'סר א-זרקא לבית החולים הלל יפה - אחרי שנפגע באירוע אחר.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום
רענן בן צור השתתף בהכנת הכתבה