ישראל חזרה היום (חמישי) פעם נוספת על התנגדותה לחידוש הסכם הגרעין - בזמן שראש המוסד דדי ברנע נפגש עם בכירי הממשל האמריקני בנושא - ואמרה כי האיראנים משקרים למערב על מטרתם בחידוש ההסכם, כשלמעשה הם שואפים לפתח נשק גרעיני.
"איראן ממשיכה שלא לשתף פעולה בנוגע לתיקים הפתוחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקבעה כי טהרן לא סיפקה הסבר מניח את הדעת לגבי הימצאות שרידי אורניום באתרים הלא-מוכרזים, וראש הסוכנות מוטרד יותר מבעבר", נכתב במסמך פנימי של מערך ההסברה הלאומי שהועבר לשרים.
1 צפייה בגלריה
בישראל ציינו שיפעלו למנוע מאיראן נשק גרעיני, בידיעת ארה"ב. לפיד וביידן
בישראל ציינו שיפעלו למנוע מאיראן נשק גרעיני, בידיעת ארה"ב. לפיד וביידן
בישראל ציינו שיפעלו למנוע מאיראן נשק גרעיני, בידיעת ארה"ב. לפיד וביידן
(צילום: רויטרס, EPA)
"דוח הסוכנות, הקובע כי ברשות איראן די אורניום בדרגת העשרה של 60% (המספיק לייצור פצצה אחת), מהווה עדות נוספת לכך שאיראן ממשיכה להסתיר חלקים מתוכניתה ואינה מתכוונת להפסיק את הפרותיה ומכוונתה לפתח נשק גרעיני". לפי המסמך, הדוח ציין "באופן חד-משמעי" שאיראן ממשיכה להפר את המגבלות המרכזיות שהוטלו עליה ב-2015, ומציגה גרסאות שקריות למדינות המערב.
"אנחנו נמצאים בדקה האחרונה", עודכנו השרים. "ייתכן שאיראן כבר חצתה את נקודת האל-חזור ומחזיקה במאגר אורניום שניתן להעשירו תוך זמן קצר לכמות שמספיקה לפצצה אחת".
כמו כן, בישראל ציינו כי יפעלו ככל הנדרש כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני ולהחליש את השימוש בשותפי הטרור שלה באזור. "ארה"ב יודעת זאת ומכירה בכך", אמרו בישראל. "מערכת הביטחון קיבלה הנחיה להכין את עצמה לכל תרחיש, וצה"ל ממשיך להעמיק את מוכנותנו הצבאית לאיומים הנשקפים מאיראן".