חצי שנה אחרי פרוץ המלחמה, צה"ל עושה שימוש ראשון במערכת הגנה אווירית חדשה - כדי ליירט כטב"ם שחדר לאזור אילת.
אמש (שני), מעט לפני השעה חצות, נשמעה אזעקה בעיר אילת ובסמוך, בעקבות חדירת כטב"ם ממזרח. זמן קצר לאחר מכן הודיעו בצה"ל כי כוחות חיל הים זיהו את המטרה החשודה שחצתה לשטח מדינת ישראל, ויירטו אותה בהצלחה באמצעות מערכת "כיפה ימית".

3 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי אילת, כטב"ם יורט באמצעות מערכת "כיפה ימית"
יירוטים בשמי אילת, כטב"ם יורט באמצעות מערכת "כיפה ימית"
יירוטים בשמי אילת
(בסרטון הנ"ל נעשה שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
3 צפייה בגלריה
האנגר בבסיס חיל הים באילת שנפגע מכטב"מ ששוגר מעיראק
האנגר בבסיס חיל הים באילת שנפגע מכטב"מ ששוגר מעיראק
הפגיעה בבסיס חיל הים באילת, בתחילת החודש
המיירט שוגר מהסטי"ל החדש "סער 6". לפי ההודעה, המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל. איש לא נפגע, ולא נגרם נזק.
כיפת מגן היא מערכת הגנה אווירית ימית ליירוט רקטות, טילים וכטב"מים, המיועדת להגנה על תשתיות ימיות או אסדות גז ונכסים ימיים אחרים. היא למעשה מהווה מודל המשך למערכת כיפת ברזל, שנועדה ליירוט בשטח יבשתי.
ספינת "סער 6" הראשונה הגיעה לישראל בסוף 2020, ובאמצע השנה שעברה הן נכנסו לשירות מבצעי. טבילת האש המבצעית הראשונה שלהן הייתה עם תחילת המלחמה.
בתחילת החודש התיר צה"ל לפרסום כי כטב"ם שחדר מירדן ושאותו שיגרו המיליציות הפרו-איראניות פגע בבסיס חיל הים באילת. האזעקה שנשמעה אז הייתה הראשונה מזה שלושה שבועות בעיר אילת, ובעקבותיה עדכנו בצה"ל כי התפוצצה באזור מפרץ אילת "מטרה חשודה שחצתה מכיוון ירדן לעבר שטח מדינת ישראל". לפי ההודעה, נגרם נזק קל למבנה ואיש לא נפגע.
במקביל, הודיע ארגון "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", שמורכב ממיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק ובסוריה, כי תקפו "מטרה חיונית" בשטח ישראל. הם אף פרסמו תמונה שעליה נכתב: "אילת, ומעבר לאילת".
3 צפייה בגלריה
ניסוי במערכת כיפה מגן ימית
ניסוי במערכת כיפה מגן ימית
תיעוד מהניסוי ב"כיפה ימית", לפני כשנה
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
לפני כשנה - כחמישה חודשים לפני פרוץ המלחמה - השלימו משרד הביטחון, צה"ל, חברת רפאל והתעשייה האווירית סדרת ניסויי יירוט של כמה מערכות ובראשן מערכת "כיפה ימית", שביצעה היום את היירוט הראשון שלה במלחמה. לוחמי שייטת הסטי"לים (שייטת 3, ספינות הטילים) הובילו את הפעלת המערכת בניסוי, כחלק מתהליך מבצוע מערכות הנשק בספינות המגן.
מצה"ל נמסר אז כי "הצלחת הניסוי הינה אבן דרך חשובה נוספת בפיתוח המערכת, נגד איומים קיימים ועתידיים בזירות הלחימה השונות של צה"ל. 'כיפת מגן' הינה נדבך משמעותי במערך ההגנה העצמית והמרחבית של ספינות המגן ומהווה קפיצת דרך משמעותית הן ליכולות הקיימות בהגנת הנכסים והאינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל במרחב המים הכלכליים, והן לעליונות הימית של מדינת ישראל בזירה".