בית משפט באוסטרליה פסק נגד יועץ פוליטי לשעבר, שהואשם באונס של קולגה בבניין הפרלמנט. בריטני היגינס האשימה את ברוס לרמן באונס באחד ממשרדי הממשלה בבירה קנברה. כשהיגינס התראיינה בטלוויזיה לרמן תבע את הערוץ ששידר את הריאיון, והגיש תביעת דיבה נגדו.
שופט בבית משפט פדרלי דחה כעת את התביעה, וקבע כי לרמן אנס את היגינס ו"שיקר ביודעין" כשהכחיש זאת. "הפסיקה היא ניצחון האמת", מסרה "רשת 10" האוסטרלית, ששידרה את הריאיון.
2 צפייה בגלריה
ברוס לרמן יועץ פוליטי הואשם ב אונס והגיש תביעת לשון הרע אוסטרליה
ברוס לרמן יועץ פוליטי הואשם ב אונס והגיש תביעת לשון הרע אוסטרליה
(צילום: AAP Image/Bianca De Marchi via REUTERS)
בשנת 2021 התראיינה היגינס ל"רשת 10" האוסטרלית, וסיפרה כי היא נאנסה בפרלמנט ב-2019. בריאיון סיפרה היגינס בדמעות כיצד היא התעוררה על ספה במשרד בפרלמנט, וראתה את לרמן גוהר מעליה. לרמן הכחיש את מעשה האונס, ולדבריו השניים חזרו יחד למשרד אחרי לילה של שתייה, ולאחר מכן דרכיהם נפרדו.
בריאיון היגינס לא נקבה בשמו של לרמן, אך הוא זוהה על סמך פרטים שהופיעו בשידור. לרמן הועמד לדין, אך משפט האונס קרס ב-2022 כשהתברר שאחד המושבעים ערך תחקיר עצמאי על הפרשה. ההצעה למשפט חוזר נדחתה. התובעים אמרו שהדבר יפגע קשות בבריאותה הנפשית של היגינס.
לרמן שימש יועץ לממשלה הקודמת באוסטרליה, בראשתו של ראש הממשלה לשעבר סקוט מוריסון. פרשת האונס טלטלה את ממשלתו של מוריסון, שהתקשה להתמודד עם הזעם הציבורי לקראת הבחירות הפדרליות. באותה תקופה יצאו עשרות אלפים להפגין ברחובות, ובתקשורת פורסמו טענות על הטרדות מיניות ואפליית נשים בפרלמנט. מוריסון איבד את השלטון ב-2022.
2 צפייה בגלריה
בריטני היגינס נאנסה בבניין ה פרלמנט ב אוסטרליה
בריטני היגינס נאנסה בבניין ה פרלמנט ב אוסטרליה
(צילום: Martin Ollman / Stringer/gettyimages)
"מר לרמן ברח מגוב האחריות, ועשה טעות כשחזר לקחת את הכובע שלו", אמר השופט, בהתייחסות להחלטתו של לרמן לתבוע את הערוץ האוסטרלי ששידר את הריאיון. לפי השופט לרמן היה "נחוש" לקיים יחסי מין עם היגינס, ולא היה אכפת לו אם היא מעוניינת בכך או לא.
בניגוד למשפט פלילי, שם נדרשת הוכחה מעבר לספק סביר, בהליך של תביעת דיבה בית המשפט פוסק לטובת מי שישכנע אותו שהתרחיש שהוא מציג סביר יותר מהתרחיש של יריבו - והשופט פסק כי הטענות שפורסמו בריאיון בערוץ האוסטרלי סבירות יותר מהכחשותיו של לרמן.