מפגינים שרים את התקווה בתחנת רכבת יצחק נבון בירושלים
(צילום: רן וולף)

עשרות אלפי נוסעים צפויים לעבור ברכבת מירושלים לתל אביב בעקבות הפגנת הענק מחוץ לכנסת. עוד לפני שהסתיימה ההפגנה החלו עומסים כבדים בכניסה לתחנה, אחרי שלאורך היום נרשמו עומסים כבדים גם בתחנות השונות בתל אביב ובערים אחרות. כתוצאה מהעומס, רכבת ישראל תגברה רכבות, והן ייצאו מהתחנה בירושלים בשיטת "מלא וסע". לפי הודעת הרכבת, עשר רכבות יפעלו בשעתיים הקרובות מתחנת יצחק נבון בירושלים להרצליה, דרך כל תחנות תל אביב - חמש רכבות רגילות ועשר רכבות מיוחדות.
אייל שמתגורר בהרצליה ונמצא בתחנת הרכבת נבון בירושלים: ״טוב שהשמענו את קולנו, עכשיו אנחנו נחזור הביתה. אני יודע שכנראה נצטרך לחכות הרבה זמן לרכבת וזה בסדר, העיקר שהשמענו את קולנו והראינו לנתניהו שככה אי אפשר להמשיך".
עומסים ברכבת ישראל
(צילום: נדב אבס)
יעל מתל אביב, נמצאת על הרכבת חזרה: "אנחנו עומדים ברכבת, אבל שמחים. העומס לא מרתיע אותנו. כמו רבים יצאתי לרכבת מוקדם ולמזלי אני כבר על הרכבת".
1 צפייה בגלריה
עומסים בתחנת רכבת נבון בירושלים בעקבות ההפגנה
עומסים בתחנת רכבת נבון בירושלים בעקבות ההפגנה
עומס בתחנת הרכבת יצחק נבון
(צילום: נדב אבס)
המחאות נגד תוכנית נתניהו-לוין לשינויים במערכת המשפט מתקיימות היום ברחבי הארץ, בנוסף לשביתה במאות חברות וארגונים. יותר מ-70 אלף הגיעו להפגנה המרכזית ליד הכנסת. במקביל, הפגנות קטנות יותר נערכות גם בערים נוספות בארץ, בין היתר בתל אביב, חולון, חיפה וקריית שמונה. כמה מאות חסמו את רחוב קינג ג'ורג' סמוך למצודת זאב בתל אביב במשך כרבע שעה.
אסנת מתל אביב סיפרה מוקדם יותר שהחליטה להגיע להפגנה בירושלים ברכבת בגלל הפקקים, "אבל אי אפשר לעלות לרכבת כי גם פה יש פקקים. אני שמחה על כך". גם אורי שלם מקיבוץ מעברות החליט להגיע להפגנה בכנסת ברכבת: "שתי רכבות הגיעו מלאות ואני מחכה לעוד רכבת כדי שאגיע להפגנה בירושלים, עד כה הן היו מפוצצות. מסתבר שכמו שאני חשבתי, הרבה אנשים חשבו לבוא ברכבת. חשבתי שאני קול בודד אבל יש פה הרבה אנשים".