פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד זרביאל אייבזוב (זוריק), תושב קריית מוצקין בן 44, לאחר שבחודש שעבר מסר עדות בתחנת משטרה - ושוטרת שם התלוננה שאנס אותה בכמה הזדמנויות לפני כשלוש שנים. הוא מואשם כי ביצע עבירות מין מרובות בתשע נערות וצעירות בזמן שהעסיק אותן במכירת פרחים במקומות בילוי.
המשטרה עצרה בחודש שעבר את אייבזוב לאחר שהגיע כאמור לתחנת משטרת זבולון בחיפה כדי למסור עדות בחקירת ההתאבדות של החיילת יוליה ליברמן, שהייתה בת זוגו לשעבר ונמצאה ללא רוח חיים ב-8 במרץ בדירתה בקריות. שוטרת שהייתה בתחנה זיהתה אותו והתלוננה כי אנס אותה וביצע בה מעשים מגונים כשהייתה בת 18. לאחר שנעצר ושמו פורסם, התייצבו במשטרה כ-20 נערות וצעירות שמסרו עדויות נגדו, ולבסוף הוגש נגד כתב אישום בגין עבירות מין בתשע מהן.
2 צפייה בגלריה
זרבאיל אייבזוב בבית המשפט
זרבאיל אייבזוב בבית המשפט
זרביאל אייבזוב (זוריק) בבית המשפט
(צילום: איתן גליקמן )
2 צפייה בגלריה
איגור וטטיאנה ליברמן, הוריה של החיילת יוליה ליברמן ז"ל, בבית המשפט
איגור וטטיאנה ליברמן, הוריה של החיילת יוליה ליברמן ז"ל, בבית המשפט
איגור וטטיאנה ליברמן. טוענים שהנאשם אייבזוב מעורב במות בתם
(צילום: איתן גליקמן)
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד אילנה פיקוס-רויטבלט, בין 2016 ל-2023 עסק הנאשם במכירת פרחים במקומות בילוי בסופי שבוע. הוא שכר לעבודה נערת וצעירות בגילי 21-15, עולות חדשות מרוסיה, תוך שהוא ניצל את מצוקתן הכלכלית והיותן לבד בארץ. אייבזוב שילם להן שכר גבוה של מאות שקלים לערב והורה להן להסתובב במקומות בילוי שונים, מנהריה ועד חיפה, ולהציע פרחים עבור תשלום. הוא דרש מהן להגיע לעבודה מאופרות ולבושות בשמלות או חצאיות קצרות ותדרך אותן כיצד להתנהג, מה לומר ואיך לבצע את העבודה.
מהאישום עולה כי אייבזוב נגע בגופן של העובדות ללא הסכמתן וביצע בהן עבירות מין חמורות כשהסיע אותן לעבודה או בחזרה מהעבודה, או במקומות שונים מחוץ לשעות העבודה. כתב האישום מייחס לו עבירות אינוס, מעשה סדום, ניסיון אינוס, ניסיון מעשה סדום, ריבוי עבירות מעשים מגונים, ריבוי עבירות הטרדה מינית, עבירת איומים ועבירות הדחת קטין לסמים מסוכנים.
עו"ד תמי אולמןעו"ד תמי אולמןצילם שרון צור
בדיון נכחו גם הוריה של החיילת המנוחה יוליה ליברמן, איגור וטטיאנה ליברמן, שהגיעו מרוסיה וטוענים כי אייבזוב מעורב בצורה עקיפה או ישירה במות בתם כשהייתה חיילת בת 19 בחיל האוויר. לפי שעה אייבזוב אינו חשוד במות החיילת, אך הוריה טוענים ש"החקירה רשלנית וטרם מוצתה", ודורשים לראות את דוח הנתיחה שלאחר המוות. עורכת דינם של ההורים תמי אולמן אמרה בדיון: "אנחנו פה כי החשוד לכאורה רצח את בתם של היושבים בספסל. אני דורשת למצות החקירה ולהבין מה קרה". הנאשם טען לפני הדיון: "לא עשיתי כלום, אני לא יודע מה רוצים ממני".
בחקירותיו במשטרה הכחיש אייבזוב חלק מהמקרים ואישר את חלק מהמעשים המיוחסים לו - אך לדבריו הם התרחשו בהסכמה. המשטרה עימתה אותו עם חלק מהמתלוננות נגדו והוא הוביל את החוקרים למתחם דירות שבו התרחשו חלק מהמעשים.