כמעט שלושה חודשים לטבח של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, עולה באחרונה השאלה מה יחסן של המפלגות החרדיות למתרחש במפה הפוליטית. נכון לרגע זה, החרדים מתייצבים מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם הוא, בהתאמה, מתייצב מאחוריהם - אולם מתחת לפני השטח יש הטוענים להתרחשות של הליכים איטיים.
בסוף השבוע פורסם בעיתון "הדרך", הביטאון של מפלגת ש"ס, הטור הפוליטי של דובר המפלגה אשר מדינה, שניתח בין היתר את תמונת המצב הפוליטית ואת מצבו של ראש הממשלה. מדינה התייחס לסקרים האחרונים ולשחקנים פוליטיים שטרם נכנסו לתמונה, אך גם סיפק אמירה מפתיעה בנוגע לנתניהו.
"נתניהו אולי מקבל ציונים טובים על ניהול המלחמה", כתב דובר ש"ס, "אבל ביום שאחרי, רוב הציבור מעוניין לראות הנהגה חדשה, צעירה, נחושה, ובעיקר פורצת דרך. לא עוד מה שהכרנו. זה הספיק לנו".
2 צפייה בגלריה
אשר מדינה ש"ס
אשר מדינה ש"ס
אשר מדינה
המאמר של מדינה הוא לא בעל חשיבות עליונה, אולם גורמים במפלגה מודים שהאמירה מעניינת ואף תפסה לא מעט את תשומת הלב בקרב אנשיה ותומכיה.
"הליכוד בראשות נתניהו מאבד מחצית מכוחו ועומד על 18 מנדטים בלבד", כתב הדובר מדינה. הוא הוסיף כי גם נתניהו מבין את מצבו הלא-מזהיר. מדינה גם ניתח את התנהלות נתניהו שחזר להזכיר את הסכמי אוסלו ואת סוגיית המדינה הפלסטינית, מתוך הבנה שזו החוזקה שלו על פני יריביו שמתקשים לשלול בפומבי הקמת מדינה נוספת לצד ישראל מול הלחץ האמריקני, וציין כי נתניהו ירתום את כל אותם מסרים כדי להשיב אליו את המוני המאוכזבים.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו ודרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הערב פורסם כי יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי היה מהראשונים לדחוף בכל כוחו לצירופם של בני גנץ וגדי איזנקוט לקבינט ולממשלת החירום, תוך שהוא דוחק בהם לעשות זאת כמה שיותר מהר משום שמדובר ב"פיקוח נפש".
דרעי אף פועל באחרונה באופן אינטנסיבי מאחורי הקלעים כדי לצרף גם את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לקבינט ולממשלה, ואולם במקרה זה טרם הבשילו התנאים למהלך. שאלת "היום שאחרי" המלחמה במערכת הפוליטית עדיין נותרה פתוחה, סימן שאלה גדול מרחף מן הסתם סביב המפלגות החרדיות".
מדינה הגיב לפרסום שלו עצמו ואמר: "הטענה כאילו כתבתי בטורי שעמדת ש"ס היא החלפת נתניהו היא מצג מסולף וחוטא לאמת. מדובר בטור פרשנות פוליטי, על דעתי, המציג את כלל עמדות הציבור, כאשר רוב הטור עסק דווקא בחוזקות של נתניהו כאדם שאין לו אלטרנטיבה ראויה, ככזה שמציג עמדה ברורה בנושא שליטת הרשות הפלסטינית בעזה, עם רקורד של עמידה נחרצת מול ממשלים אמריקניים. בימים קשים אלה, ש"ס כולה עסוקה בסיוע למלחמה ולמפונים, תומכת בראש הממשלה ובאחדות השורות ובוודאי שאינה עסוקה בשאלות פוליטיות".