לאחר מערכת בחירות שהייתה "מלוכלכת" באופן יחסי, הקרב על ראשות העיר רמת גן מגיע היום (שלישי) לישורת האחרונה. הקרב הפעם הוא ראש בראש - ראש העיר המכהן כרמל שאמה הכהן מול הטוען לכתר ליעד אילני. הנושא העיקרי שמעסיק את תושבי רמת גן דומה לזה שמעסיק את כל יושבי גוש דן - התחבורה. לכל מועמד רעיונות משלו כיצד לשפר את הדרך מהבית לעבודה, בהם הרחבת שירותי תחבורה ציבורית וקידום פרויקטים עירוניים שיתופיים אך גם טיפול ואכיפה ברכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים.

שאמה הכהן אמר לאחר שהצביע: "הצבעתי למועמד הטוב ביותר שאני מכיר אותו אישית ואת העבודה שלו 24/7 חמש שנים, ואני מכיר את התוצאות. אני מכיר גם את התוכניות שלו לחמש השנים הבאות. ניהלתי קמפיין נקי. למרות השקרים שסיפרו עליי, לא סיפרתי את האמת המורכבת של הצד השני. אני מאמין שמכונת העשייה תנצח את מכונת הרעל".
המועמד אילני אמר: "לפי כל הנתונים - רוב מוחלט, 60% של העיר, רוצים להחליף את ראש העיר. כל מי שרוצה הנהגה אחרת, ישרה ונקייה, עם סדר עדיפויות בריא לעיר, שמקדש את החיים עצמם ולא את השופוני והגימיקים - יקום מחר בבוקר להנהגה חדשה. העיר הזאת צריכה מנהיגות ישרה, ערכית וביצועיסטית".
1 צפייה בגלריה
ליעד אילני וכרמל שאמה הכהן מצביעים ברמת גן
ליעד אילני וכרמל שאמה הכהן מצביעים ברמת גן
אילני ומשפחתו ושאמה הכהן ומשפחתו
(צילום: יובל חן)
ראש העיר שאמה הכהן בן ה-50 נולד ברמת גן. הוא התחייב לקחת תחתיו את תיק הספורט, הביטחון האישי, והתחבורה ואף לשמור תחת ידיו אף את תיק החינוך. ראש העיר התחייב גם להקמת משמר עירוני פרטי, לממן ניידות, להקים מנהלת תחבורה ולהרחיב את שירותי השאטלים וה"סבבוס" כך שיסייעו להגיע אל קווי הרכבת הקלה.
מולו עומד כאמור אילני בן ה-41, גם הוא נולד וגדל ברמת גן. הוא חבר מועצת העיר ומילא מספר תפקידים כמו ממלא מקום ראש העיר, יו"ר ועדת החינוך, מחזיק תיק התחבורה, הבריאות, הספורט. בנוסף הוא שימש כיו"ר הפארק הלאומי, יו"ר קרן רמגן לחינוך ותרבות, וכן בתפקידי ציבור נוספים.
אילני התחייב במהלך הקמפיין שלו למספר לא קטן של מהלכים שיבצע כבר בשנתו הראשונה לכהונה, בהם פתיחת יציאה נוספת לכביש 4 ופיתוח תשתיות שיטפלו בזרימת התנועה בעיר, מימון מלא של שיעורים פרטיים באנגלית ובמתמטיקה לתלמידי תיכון, הקמת סיירת ניקיון, סייעת שנייה בגני הילדים, ניידת סיור עירוני בכל רובע והקמת מוקד עזרה ראשונה לאזרחים ותיקים.
לצד המצעים וההבטחות, נשמעו טענות רבות של מועמדים על הסרת שלטי הבחירות שלהם בידי העירייה בראשות שאמה הכהן. מנגד שאמה הכהן ספג בעצמו איומים מגורמים שונים, בהם איומי אקדח רק לפני חודש.