1 צפייה בגלריה
זירת הירי
זירת הירי
זירת הירי ליד שפיים
הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום נגד אלירן לוי (40) מחריש וצלי טנצר (41) מהוד השרון, בטענה שניסו לרצוח אדם עת נסע עם ילדיו הקטינים במכוניתו ביציאה מפארק המים שפיים בשרון.
האדם שניסו לחסל, בן 37 מחדרה, מוכר למשטרה, ולמשפחתו היסטוריה ארוכה בעולם הפלילים - אך ניסיון הרצח התרחש בשל סכסוך בין לוי לקורבן שהתגרש מאחותו. בעבר שמו נקשר עם פרשיות רצח וניסיונות חיסול. אביו, שהוגדר "מראשי הפשיעה בחדרה", נרצח לפני 17 שנים בחניית ביתו בעיר.
על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי עו"ד מורן אדרי טרבלסי מפרקליטות מרכז, על רקע מחלוקת כספית בין לוי והמתלונן, החליטו השניים לגרום למותו של המתלונן.
באוגוסט האחרון, משנודע להם כי המתלונן נמצא בפארק המים שפיים עם שני ילדיו, הם נסעו לשם כדי להוציא לפועל את התוכנית. הם הגיעו לשטח הפארק, איתרו את המתלונן ואת רכבו. הכינו לעצמם דרכי מילוט וחזרו להמתין ליציאתו של הקורבן מהפארק.
עת עזב עם ילדיו את הפארק והם החלו בנסיעה, יצאו הנאשמים ממקום התצפית והחלו לעקוב אחריהם. בשלב מסוים הצליחו לנסוע במקביל לרכבו, אז לוי הוציא את ידו מהחלון הרכב וירה לעבר המתלונן וילדיו 7 כדורים לפחות, בכוונה לגרום למותו.

כתוצאה מהירי נפגע האיש בחזה, בכתף ובמקומות נוספים, ואחד מילדיו נשרט ברגליו. בזמן שילדיו נותרו ישובים ברכב כשהם מבוהלים וצועקים, יצא אביהם הפצוע וניסה להזעיק עזרה בעודו מדמם.
רכבו המשיך להידרדר כשהילדים בתוכו, עד שהתנגש בעמוד בשולי הכביש ונעצר. לאחר הירי נמלטו הנאשמים מהזירה, ובמשך נטען כי פעלו על מנת להעלים ראיות.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד אדרי טרבלסי כי "מסוכנותם נלמדת מתעוזתם הרבה ומהעובדה שהוציאו את תוכניתם אל הפועל, גם כשידעו שמעשיהם מסכנים את חייהם של שני ילדים תמימים ורכים בשנים. המשיבים ירו ברכב המתלונן יריות רבות, ממרחק, באור יום, תוך כדי נסיעה, תוך שהם מסכנים את הרכבים הנוספים שהיו בכביש ואך בנס לא נפגעו ממעשיהם האלימים".
לנאשמים יוחסו עבירות של ניסיון רצח ביחד, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ביחד, פציעה בנסיבות מחמירות וגם התעללות בקטין ושיבוש מהלכי משפט. הם שתקו בחקירתם.
לחובת לוי ישנן תשע הרשעות קודמות בעבירות של קשירת קשר לרצח, עבירות נשק, ריבוי עבירות אלימות ועוד. הוא השתחרר מהכלא לאחרונה ממאסר של כ-15 שנה בגין עבירות נשק וקשירת קשר לניסיון רצח. גם לנאשם השני עבר פלילי.
עורכת הדין של אלירן לוי, עינב איטח, מסרה בתגובה כי "מרשי מכחיש בתוקף כל מעורבות בעבירות המיוחסות לו וטוען כי אין לו כל קשר לאירועים המתוארים בכתב האישום שהוגש היום. לכשנקבל את חומר החקירה נוכל להגיב באופן ענייני ומפורט יותר".