רשת אל ג'זירה פרסמה הלילה (בין רביעי לחמישי) תיעוד של גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, שבו ניתן לראות אותם משחררים שבויה ישראלית יחד עם שני ילדים שנחטפו במהלך מתקפת הפתע בקיבוץ חולית שבעוטף עזה. חמאס הפיץ את התיעוד במטרה להראות כי אינו פוגע בילדים, ובאל ג'זירה טענו כי עשה זאת מכיוון שנפגע מהתדמית שנוצרה לו בהשוואה לדאעש.

את האמת, למרות זאת, קשה יהיה לארגון הטרור לטשטש: יותר מ-1,200 איש נרצחו במתקפת הפתע שבה פתח. סרטוני התופת מיום שבת שמפורסמים ברחבי העולם הובילו להשוואת חמאס לדאעש, ועוררו גם זיכרונות מהשואה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומנהיגי העולם המערבי חזרו שוב ושוב בימים האחרונים על הזוועות שביצע חמאס: רצח נשים, ילדים וטף, שריפת בתים על יושביהם, טבח המוני במסיבת טבע ועוד. באל ג'זירה טענו מנגד כי חמאס "נפגע מהתדמית שבנה לו המערב" בימים האחרונים.
דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הגיב לסרטון שפרסמה רשת אל-ג'זירה - ומסר כי "לאחר שכל העולם ראה את פניו המכוערות והאמיתיות של חמאס כארגון ברברי שהוציא להורג מאות ילדים ונשים חפים מפשע בפיגוע טרור וטבח נורא, חמאס מנסה לשנות את האמת באמצעות פרסום סרטון תעמולה בשופרות שלו". לדברי אדרעי, "האמת ברורה - חמאס גרוע יותר מדאעש, ואנחנו נמשיך לפגוע בו בעוצמה מבלי לעצור".
ייתכן שאותה אישה שנראית בסרטון היא אביטל אלדג'ם מקיבוץ חולית, שסיפרה השבוע בריאיון לחדשות 12 השבוע שהמחבלים לקחו אותה עד לרצועת עזה - ואחרי שעברה את הגדר, שחררו אותה. היא סיפרה שהמחבלים חדרו לביתה ב-13:30, רצחו את השכן שלה והשאירו אצלה את שני ילדיה הקטנים של חברתה הטובה עדי, שמוגדרת נעדרת.
הם הובילו אותה בתוך הקיבוץ כשמסביבה הרס, חורבן ודם - והלכו עימה דרך פרצה בגדר לכיוון רצועת עזה. כשהגיעה לעזה, סיפרה, המחבלים סימנו לה עם הידיים ללכת - ונכנסו בלעדיה לתוך הרצועה. כאמור, גורלם של תושבים תמימים רבים אחרים היה אחר לגמרי - והם נרצחו או נחטפו לרצועת עזה.