לשכות עורכי הדין של ישראל ושל מרוקו חתמו שלשום (שני) על אמנה בינלאומית לשיתוף פעולה. ההסכם בין הארגונים מהווה נדבך נוסף בהתחממות היחסים בין ישראל למרוקו, שיחסיהן נורמלו בסוף 2020 במסגרת "הסכמי אברהם". השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אמר כי מדובר ב"רגע מרגש". לדבריו, "ישראל הופכת מאי בודד לחלק מהאוקיינוס של המזרח התיכון".
3 צפייה בגלריה
מרוקו ישראל יהודים דגל דגלים
מרוקו ישראל יהודים דגל דגלים
היחסים מתחממים. דגלי ישראל ומרוקו
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'
"רגע מרגש". השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג'
(צילום: הדר יואביאן )
במסגרת האמנה הוסכם כי שתי הלשכות יקיימו ביניהן דיאלוג רציף והעברת מידע באופן שוטף בתחומים משפטיים, וכן יעודדו קיום מפגשים וסמינרים משותפים לשתי הלשכות. כמו כן, הוסכם שכל לשכה תעמיק את הידע שלה במערכת המשפטית של הלשכה המקבילה ותעביר אליה מידע משפטי וחקיקה המשפיעים על התנהלותו של מקצוע עריכת הדין שלה.
בנוסף הוסכם לקיים תקשורת שוטפת בין נציגי הלשכות, כדי לקדם יוזמות ועמדות משותפות הנוגעות לשאלות בינלאומיות נפוצות בתחום עריכת הדין. כמו כן הוסכם שיש לעודד קיום של מפגשים, כנסים וסמינרים, הכוללים הזמנת נציגים של הלשכות לאירועים רשמיים.
3 צפייה בגלריה
אבי חימי
אבי חימי
"מדובר בהסכם חסר תקדים". ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, אמר: "כמי שהוריו הגיעו ממרוקו, אני מרגיש שיש כאן סגירת מעגל היסטורית. ההסכם הזה הוא אמירה חשובה, כי אנחנו עושים כאן דברים שפעם חשבו שהם לא אפשריים. אני שמגיד שהמרוקאים הם חברים שלי, ושיש לי קשר איתם. בלי להתחבא ובלי לפחד. אני אומר בלי חשש: לשכת עורכי הדין הישראלית ולשכת עורכי הדין המרוקנית - חברות. מדובר בהסכם חסר תקדים. זוהי רק תחילת הדרך לשיתופי פעולה נוספים באזור".
בנוסף לשת"פ המשפטי בין המדינות, היום החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן תגיע למרוקו לביקור קצר על מנת לחתום על הסכם היסטורי בתחום הטכנולוגיה והמדע עם שר ההשכלה הגבוהה, מחקר וחדשנות המרוקני. ההסכם ייצר שיתופי פעולה במגוון רחב של תחומים בעולמות המדע והטכנולוגיה.