2 צפייה בגלריה
לוגו פייזר
לוגו פייזר
פייזר
(צילום: רויטרס)
ישראל תיקח חלק בניסוי של חברת פייזר לחיסון המותאם נגד וריאנט האומיקרון, שצפוי לצאת לדרך כבר בסוף החודש הנוכחי. כפי שפורסם לראשונה שלשום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", בשבועות האחרונים נערכו שיחות בין ענקית התרופות האמריקנית לגורמים במערכת הבריאות בישראל. המטרה: צירוף של ישראל לניסוי העולמי בחיסון החדש המיועד למנוע הדבקה ותחלואה קשה בזן האומיקרון, שנחשב מידבק הרבה יותר לעומת זן הדלתא.
בבית החולים שיבא בתל השומר, שבו ייערך הניסוי, כבר החלו לגייס בימים האחרונים את המתנדבים שייקחו בו חלק. הקבוצה הגדולה של הישראלים שישתתפו במחקר יהיו בני 60 ומעלה שטרם קיבלו את החיסון הרביעי, ושנערך אחריהם מעקב סרולוגי מראשית מבצע החיסונים. המשמעות היא שרוב המשתתפים במחקר יהיו עובדי בית החולים ובני משפחותיהם. בבית החולים ממתינים עכשיו לסגירת ההסכם עם פייזר ולקבלת אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בנתניה
חיסון קורונה בנתניה
רוב המשתתפים בניסוי: עובדי בית החולים שיבא ובני משפחותיהם. חיסון נגד קורונה
(צילום: AFP)
אחד החששות המרכזיים סביב הניסוי, שצפוי כאמור להיערך בחלקו בישראל, הוא שעצם קיומו יוביל לירידה נוספת בכמות המתחסנים נגד נגיף הקורונה בכל המנות, וייצור ציפייה לחיסון הייחודי נגד האומיקרון. בינתיים, במשרד הבריאות דואגים כי מתלבטים רבים או מי שטרם התחסנו - יעדיפו להמתין ולא להתחסן בשלב זה, עד להגעת החיסון החדש. כל זאת על רקע הירידה החדה גם כך במספר המתחסנים לאחר ביטול התו הירוק והבידודים בבתי הספר.
על פי פרסום בסוכנות הידיעות רויטרס, פייזר כבר החלה לחפש מתנדבים שישתתפו בניסוי בארה"ב. במסגרת הניסוי יינתנו שלושה חיסונים מותאמים נגד וריאנט האומיקרון לאנשים שכלל לא התחסנו עד כה, או בוסטר (מנה שלישית) עבור מי שהתחסנו בשתי מנות. גם מי שקיבלו עד כה שלוש מנות חיסון ישתתפו בניסוי, והם יחולקו לשתי קבוצות: אלה שיקבלו חיסון רביעי רגיל ואלה שיקבלו את החיסון הרביעי המותאם.