3 צפייה בגלריה
זירת רצח
זירת רצח
רבאב אבו סיאם עם בנותיה, וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
בית המשפט בראשון לציון האריך היום (חמישי) את מעצרם של שני תושבי לוד - חדר אל מוסראתי (34) ומוסה עליווה (33), שנעצרו אתמול בחשד למעורבות ברצח עלאא אלסח (29) בתחילת החודש בלוד. במהלך החקירה עלה החשד כי השניים גם מעורבים בשני תיקי רצח נוספים בעיר, ביניהם הירי למוות ביולי השנה ברבאב אבו סיאם, שנרצחה אל מול עיניהן של אמה ובנותיה.
3 צפייה בגלריה
 חדר אל מוסראתי בדיון הארכת המעצר
 חדר אל מוסראתי בדיון הארכת המעצר
חדר אל מוסראתי בדיון הארכת המעצר
(צילום: נדב אבס)
ההתפתחות בחקירות מקרי הרצח ומעצרם של השניים התאפשרו בעקבות מידע רגיש שהועבר למשטרה בימים אחרונים, שהוביל למעצרם. המשטרה ביקשה בדיון 15 ימי מעצר נוספים בגין עבירות של רצח לאחר תכנון, נשיאת נשק, קשירת קשר לפשע, ירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים כדי לסכן חיי אדם, זיוף סימני זיהוי רכב וחבלה במזיד לרכב, ונציג המשטרה אמר שנתפס רכב שניתן לקשור לזירת הרצח.
הרצח הראשון שהשניים חשודים במעורבות בו התרחש כאמור בספטמבר ב-2016, אז נורתה אישה למוות בלוד. קרוביה סיפרו אז שבעבר הגרוש שלה תקף אותה, והיא הצליחה להימלט. הרצח השני שנקשר לשניים, כאמור, הוא של המורה רבאב אבו סיאם שהייתה בהליך גירושים בעודה מאוימת. בני משפחתה סיפרו ל-ynet כי מאז שנרצחה הם נתונים גם כן לאיומים קשים, על רקע מאבק המשמורת על בנותיה. הרצח השלישי הוא של עלאא אלסח (29), שנורה למוות בתחילת החודש בלוד.
"יש דברים משותפים שעולים משני התיקים לשני החשודים", אמר נציג המשטרה. גורם המעורה בחקירה אמר ל-ynet כי "אנחנו קרובים יותר מתמיד לפצח כמה מקרי רצח משנים שונות עם מעורבים שונים".
עליווה, נציין, היה מעורב בעבר גם בפרשת חטיפת הילד בן ה-7 מקלנסווה בשנת 2018. עורך הדין שוקרי אבו טביח, שמייצג את עליווה, טען כי מרשו כלל לא היה בארץ בזמן הרצח של רבאב, אך השופט גיל גבאי אמר כי קיים חשד סביר למעורבות החשודים בביצוע העבירות. כך גם בנוגע לרצח של אבו סיאם.
3 צפייה בגלריה
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח, שנרצח לפני שבועיים בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
"בשלב זה של החקירה, יש לציין, רב הנסתר על הגלוי. מדובר בחקירה סבוכה והיחידה החוקרת מבצעת פעולות חקירה רבות. מדובר במקרה חריג שבו ישנם שני חשודים בשני מקרי רצח שונים וקיים חשש לשיבוש חקירה", אמר השופט גיל גבאי. כמו כן, כלי התקשורת שביקשו לצלם את החשודים נתקלו בתגובות קשות מצד קרובי המשפחה שנכחו באולם ולא אפשרו זאת. רק לאחר התערבות השופט צילומם התאפשר.
עו"ד שוקרי אבו טביקעו"ד שוקרי אבו טביחצילום: נדב אבס
לפי גורם במשטרה, "שני החשודים הם יד אחת. הם חברים מאוד טובים ועוזרים אחד לשני, כמו בן אדם אחד. כל פעולה הם עושים יחד". ל-ynet נודע כי אחד החשודים הוא בן דוד וחבר של הגרוש של אבו סיאם, שנחשד שהזמין את הרצח שלה.
מתחילת השנה נרצחו בלוד תשעה בני אדם - שמונה מהם בשלושת החודשים האחרונים.