2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכפר סבא, ב-2018, ורוטמן
זירת התאונה בכפר סבא, ב-2018, ורוטמן
זירת התאונה בכפר סבא, ב-2018, ורוטמן
(צילום: יאיר שגיא)
יותר משנתיים לאחר שנסגר תיק החקירה, מפעיל העגורן שקרס באתר בנייה בכפר סבא ב-2018, וגרם למותה של מומחית הנגישות נטע רוטמן (52), יועמד לדין. אביה של רוטמן אמר כי "אני מקווה שהאיש שגרם למותה יישב מאחורי סורג ובריח".
התאונה אירעה בפברואר 2018. רוטמן, מנהלת מחלקת ייעוץ בעמותת נגישות ישראל הפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות, יצאה עם רכבה מבניין משרדים בכפר סבא. עגורן באתר בנייה הצמוד לכביש קרס על רכבה של רוטמן והיא נהרגה במקום.
מפעיל העגורן, משה אסרף (64), תושב בנימינה, נעצר. במאי 2020 החליטה פרקליטות מחוז מרכז לסגור את תיק החקירה ולא להעמיד את אסרף לדין. בעקבות ההחלטה הגישה משפחתה של רוטמן ערעור לפרקליטות המדינה.
2 צפייה בגלריה
נטע רוטמן זל שנהרגה בפגיעת עגורן שקרס בשנת 2008
נטע רוטמן זל שנהרגה בפגיעת עגורן שקרס בשנת 2008
"חיינו התהפכו בין ייאוש לסבל לא אנושי". רוטמן
(באדיבות המשפה )
היום התבשרה המשפחה כי לאחר בחינה הוחלט לקבל חלק מהערעור. "ככל שמדובר באופן התנהלות הנילון, כמו כן התקנת משקולות נוספות במשקל כולל של 4 טון על העגורן שלא בהתאם להוראות היצרן, הוחלט להעמיד לדין את הנילון במעשי פזיזות ורשלנות ושינוי מבנה. כתב האישום יוגש בהקדם האפשרי", נמסר. בנוסף, נקבע בהחלטה על הערעור כי "הראיות מספיקות לקיומו של קשר סיבתי עובדתי בין התנהלות הנילון ולתוצאה הטרגית".
בנצי רוטמן, אביה של המנוחה, אמר כי "בתאונה הטרגית איבדנו את בתנו היחידה ומאז חיינו אינם חיים. האיש שגרם למותה של נטע ממשיך לעבוד ומסכן עוד אנשים. במקום להאשימו בהריגה ובכך גם ליצור הרתעה, הפרקליטות סוגרת את התיק ולאחר שנתיים שוב פותחת".
האב הוסיף כי "נאסוף כוחות ונגיע לכל הדיונים לוודא שבית המשפט ימצה עימו את מלוא חומרת הדין. אנו כואבים וחיינו התהפכו בין ייאוש לסבל לא אנושי מאז אותו יום שבו קרס המנוף על רכבה של נטע והרג אותה".
עו"ד ישראל אסל עו"ד אסל
אלון מאורי, שהיה בן זוגה של רוטמן, אמר כי "אילו גורמי החקירה היו עושים עבודה יותר יסודית, ניתן היה להגיש כתב אישום בעבירות חמורות יותר. הסיכון הנשקף מעגורנים אורב בכל מקום. הפעם נטע שילמה את המחיר של זלזול בנושא הבטיחות בעגורנים, בפעם הבאה זה יהיה מישהו אחר. אנחנו לא מאחלים לאף אחד לעבור את הגיהינום שאנו עוברים מאז שנטע נהרגה".
עו"ד שראל אסל, המייצג את משפחתה של רוטמן, אמר כי "מדי שנה נהרגים עשרות פועלים באתרי בנייה וכמעט לא מוגשים כתבי אישום. אני מקווה שהחלטת פרקליטות המדינה להגיש כתב אישום, בניגוד להחלטת פרקליטות מחוז מרכז לסגור את התיק, תהווה מסר הרתעתי לכל העוסקים בענף הבנייה שדמם של הפועלים והאזרחים אינו הפקר".