לאחר העימות מול איראן, "וול סטריט ג'ורנל" מדווח אחר הצהריים (שני) כי צה"ל נערך להשלים את פעולות לקראת מבצע קרקעי ברפיח. הדיווח הזה מגיע כיממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתעקש כבר במשך יותר מחודשיים כי מבצע במעוז האחרון של חמאס ברצועה הוא רק עניין של זמן, איים כי "בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי על חמאס, כי זו הדרך היחידה לשחרר את חטופינו".

2 צפייה בגלריה
מחנה אוהלים ברפיח אל-מאוואסי, עזה
מחנה אוהלים ברפיח אל-מאוואסי, עזה
מחנה עקורים ברפיח
(צילום: Ahmad Hasaballah /Getty Images)
לפי גורמים מצריים ששוחחו עם העיתון, עוד טרם המבצע הקרקעי, צפוי להיות מבצע מורכב לא פחות - ואולי חשוב יותר בעיני העולם: מבצע לפינוי יותר ממיליון עקורים שהגיעו לעיר שהפכה למקלט במהלך ששת חודשי המלחמה. "מבצע פינוי כזה עשוי להימשך בין שבועיים לשלושה", טענו הגורמים, שציינו כי הוא ייעשה בתיאום עם וושינגטון, קהיר ומדינות ערביות נוספות כמו איחוד האמירויות.
לדבריהם, ישראל מתכננת להעביר כוחות לרפיח בהדרגה, ולהתמקד באזורים שבהם מערכת הביטחון מאמינה שמנהיגי חמאס מסתתרים. לפי הגורמים, "הלחימה שם צפויה להימשך לפחות שישה שבועות". גורם ביטחוני ישראלי ששוחח עם העיתון הבהיר: "זה הולך לקרות. תהיה לנו תוכנית מבצעית מאוד הדוקה כי זה יהיה מאוד מורכב (לפעול ברפיח). במקביל, ניתן 'תגובה הומניטרית' למצב".
בינתיים, ארה"ב ממשיכה להזהיר ממבצע רחב היקף ברפיח, בזמן שצה"ל פוגע בימים האחרונים במטרות ברפיח מהאוויר. לפי הפלסטינים, אתמול נהרגו ברפיח לפחות 16 בני אדם, מרביתם נשים וילדים. משרד הבריאות בעזה, שנשלט על ידי חמאס, הזהיר היום כי יישום האיומים של נתניהו לפעול בעיר הדרומית ברצועה - משמעו מיטוט המעט שנותר ממערכת הבריאות ברצועה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
האמריקנים הזהירו ממבצע רחב היקף ברפיח. נתניהו וביידן
(צילום: דוברות רה"מ, AP Photo/Susan Walsh)
לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ישראל נערכת להעביר אזרחים מרפיח לחאן יונס הסמוכה, ממנה יצאו הכוחות המתמרנים בחודש האחרון - וכן לאזורים נוספים, שם היא מתכננת להקים מקלטים עם אוהלים, מרכזי חלוקת מזון ומתקנים רפואיים בהם בית חולים שדה. הגורמים המצריים ששוחחו עם העיתון, כך לפי הדיווח, כבר קיבלו תדרוך על התוכניות של ישראל.
בישראל, נזכיר, טוענים בכירים בדרג המדיני והצבאי כי פעולה ברפיח היא מחויבת המציאות - שכן לחמאס נותרו עוד ארבעה גדודים צבאיים פעילים שם - מתוך 24 הגדודים ברחבי הרצועה, שמרביתם פורקו.
ישראל וארה"ב קיימו ביום חמישי מפגש שני בווידאו קונפרנס מוצפן שבו דנו בפעולה הישראלית ברפיח. במפגש השתתפו מהצד הישראלי השר רון דרמר, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי ועוד נציגים של מערכת הבטחון. מהצד האמריקאי השתתפו בין היתר, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן ונציגים של הסוכנויות האמריקניות השונות.
כבר נקבעו שני מועדים למפגש הזה שנדחו מסיבות שונות. המפגש הזה, שהוא חלק מהדיאלוג האסטרטגי בין המדינות, התקיים על רקע ההערכות שהפעולה ברפיח מתקרבת. במפגש הקודם האמריקנים הסתייגו מתוכנית הפינוי הישראלית וסברו שייקח לפחות ארבעה חודשים עד שהאוכלוסייה תפונה. לבקשת האמריקנים, ישראל אמורה לרכוש 40 אלף אוהלים שיאפשרו את פינוי האוכלוסייה לאזור מבטחים.