פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד עורך הדין ראפע אסלאן (29), שהיה מעורב בתאונת ה"פגע וברח" שבה נהרגה קצינת צה"ל סגן עמית איטח (20) ונפצעו באורח קשה שני צעירים נוספים. כתב האישום מייחס לאסלאן עבירות של גרימת מוות ברשלנות, גרימת חבלה של ממש, הפקרה, ושיבוש הליכי משפט.
לפי האישום, התאונה התרחשה בכביש 889 הסמוך למושב יערה בגליל המערבי, בלילה שבין שבת לראשון, 6 בפברואר. אסלאן צולם במצלמת אבטחה שאיתרו חוקרי המשטרה כשהוא עוזב מסיבת יום הולדת של אחד מחבריו ונוסע במכוניתו, כחמש דקות לפני התאונה. בכתב האישום נטען כי אסלאן נהג בלמעלה מ-30 קמ"ש מעל המהירות המותרת באותו קטע כביש, וכשהגיע לעקומה סטה לנתיב הנגדי והתנגש ברכב שבו נסעה עמית יחד עם שני חבריה.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בה נהרגה עמית איטח ז"ל
זירת התאונה בה נהרגה עמית איטח ז"ל
עמד בצד הדרך ולא סייע - זירת התאונה
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
עמית נפצעה בתאונה באורח אנוש, ומותה נקבע בבית החולים גליל בנהריה אחרי ניסיונות החייאה ממושכים. הנהג והנוסע הנוסף ברכב נפצעו גם הם באורח קשה, והרופאים נאלצו לקטוע את רגלו של אחד מהם. חקירת המשטרה העלתה כי לאחר התאונה, אסלאן עמד בצד הדרך מבלי להזעיק עזרה או לנסות ולסייע בעצמו לעמית ולשני חבריה.
התביעה טוענת כי אסלאן יצר קשר עם אחד ממכריו שהסיע אותו מזירת התאונה לביתו בנהריה, משם נמלט זמן קצר לאחר מכן. עוד נטען כי אחיו של אסלאן ניסה לתפוס את מקומו כנהג הפוגע, ונסע לבית החולים גליל בטענת שווא שהוא זקוק לטיפול רפואי לאחר שנפצע בתאונה: "האח הציג עצמו בכזב בפני שוטרים שנכחו בבית החולים כנהג הרכב בו נהג הנאשם, וזאת על מנת למלט את אחיו מהדין". בכתב האישום נטען כי אסלאן הסגיר את עצמו למשטרה לאחר ששהה יותר מחודש במנוסה.
3 צפייה בגלריה
משה גלעד
משה גלעד
"מרשנו מכחיש את ביצוע העבירות". עורכי הדין זיו ומשה גלעד
פקד דימה סקליאר ממרחב אשר סיפר כי "החוקרים גילו בתוך זמן קצר כי האח לא באמת היה הנהג בעת התאונה. ברגע שהבנו שהאח המעורב בתאונה נמלט, הפעלנו אמצעי חקירה ואמצעים טכנולוגיים עד שהגענו לחשוד וגיבשנו תשתית ראייתית נגדו". במסגרת החקירה נחקר גם אביו של אסלאן, פייסל, בעליו של הסופרמרקט המוכר "שוק פייסל הגדול" בנהריה. המשטרה חשדה כי פייסל סייע לבנו להימלט, אך הוא הכחיש, וטען שאינו יודע היכן אסלאן נמצא בעת מנוסתו.
בית המשפט המחוזי בחיפה ידון בקרוב בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של אסלאן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. עורכי דינו של אסלאן, זיו ומשה גלעד, מסרו כי: "מרשנו מכחיש את ביצוע העבירות. קיבלנו את כתב האישום רק אתמול, ועלינו ללמוד את חומר החקירה. לאחר מכן נוכל לתת תגובה מפורטת".