1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מעצר אזיקים
אילוסטרציה מעצר אזיקים
(צילום: Shutterstock)
צעיר (23) מחיפה הואשם בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בעיר בניסיון לייבא לארץ כ-4 ק"ג של סם מסוג קטמין מגרמניה בחודש מאי האחרון. הסם המסוכן זוהה עוד במכס בגרמניה והועבר לידי משטרת ישראל, ששתלה בחבילות חומר "דמה", העבירה אותן לדואר למשלוח רגיל, ותפסה את הצעיר לאחר שאסף אותן. הצעיר הואשם בנוסף בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו - לאחר שקפץ מחלון ביתו בניסיון להימלט משוטרים, ושבר את שתי רגליו בנפילה.
לפי הפרקליטות, באמצע חודש מאי החליט בן ה-23 לייבא ללא היתר קטמין מגרמניה לישראל, בשתי הזדמנויות. מאפייניו של הקטמין, סם הרדמה סינתטי, הפכו אותו לפופולרי בקרב ציבור צרכני הסמים הפסיכדליים. לשם ייבוא הסם, קשר הצעיר קשר עם אדם בחו"ל שזהותו אינה ידועה לגורמי האכיפה בישראל, ששלח אליו את הסם בשני משלוחים.
מהחקירה התברר כי בתיאום עם איש הקשר, נשלחו לצעיר שתי חבילות מגרמניה שעליהן נרשמו פרטי מען ושמות בדויים, על מנת למנוע את איתורן על ידי רשויות החוק, וכן מספרי טלפון ליצירת קשר - השייכים לצעיר.
בחבילה אחת הוסתרו שלוש שקיות סם, לצד בקבוק פלסטיק ושקית ממתקים. משקל הנטו של הסם עמד על 1,967.85 גרם. חבילה זאת נשאה את פרטי המען של הנאשם בחיפה, ואת מספר הטלפון שלו. בחבילה השנייה הוסתרו שתי שקיות של סם במשקל כולל של 1,943.39 גרם, לצד פילטר לתה, שקיות תה שונות, בגדים וממתקים. על חבילה זו נרשמו פרטי מען בטבריה, אך גם עליה צוין מספר הטלפון של הנאשם.
ב-18 במאי אותרו ונתפסו שתי החבילות על ידי רשויות המכס בגרמניה, והועברו לידי משטרת ישראל. המשטרה רוקנה את הסם משתי החבילות, והכניסה במקומו חומר "דמה", "באופן שנחזה כאילו הן הגיעו לישראל מבלי שנעשה שינוי בתכולתן". החבילות הועברו לנקודות החלוקה מטעם דואר ישראל בבתי עסק בחיפה ובטבריה.
הצעיר קיבל טלפון ב-6 ביוני מנקודת החלוקה בבית עסק בחיפה, אז הזדהה בשם הבדוי שהופיע על החבילה. מיד לאחר מכן הוא הזמין מונית ונסע אל בית העסק, שם נטל לידיו את החבילה המבוימת שנשלחה לחיפה. הצעיר נסע עם החבילה לביתו, אך דקות בודדות לאחר הגעתו שוטרים באו לדירה ודפקו בדלת תוך שהזדהו כשוטרים. בתגובה, הצעיר קפץ מחלון הדירה בקומה השנייה כדי להימלט ממעצר. בנפילה נשברו כאמור שתי רגליו, והוא נעצר במקום.
בחיפוש בדירתו מצאו השוטרים את החבילה שאותה נטל מבית העסק, וכן נתפס סם מסוג קנביס במשקל של 69.87 גרם, ש"אותו החזיק שלא לצריכתו העצמית וללא היתר כדין".
התובע, עו"ד מיכאל יפרח מפרקליטות מחוז חיפה, מייחס לצעיר שתי עבירות של ניסיון לייצוא, ייבוא, מסחר, הספקת סמים מסוכנים, שתי עבירות של ניסיון להחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. בקרוב ידון שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ניצן סילמן, בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.