התנגש בחמישה רכבים חונים, עלה על המדרכה ונתקע בעמוד: נהג שיכור שנסע אתמול (שני) ברחובות עפולה, נעצר על ידי בוחני התנועה של מרחב העמקים, לאחר שהתקבלו דיווחים במשטרה על נסיעתו הפרועה. רישיונו נפסל למשך 30 יום והוא יעמוד לדין על נהיגה בשכרות. צפו בתיעוד התקרית בתחילת הכתבה.
"קיבלנו דיווחים מבית ספר הסמוך למקום ההתרחשות בסביבות השעה 11:00 בבוקר. אזרחים ומורים מבוהלים אמרו שראו רכב הנוסע במהירות מופרזת ומסוכנת, מתנגש ברכבים חונים ונתקע בעמוד", סיפר רב-פקד אורי משלב, קצין אגף התנועה של מרחב עמקים. לדבריו, "מיד יצאנו למקום. איתרנו נהג חשוד, והשוטרים זיהו מייד שמדובר בנהג שנוהג בגילופין. הוא יצא מהרכב וכמעט נפל, הוא לא הצליח לייצב את עצמו". רפ"ק משלב הוסיף כי "עשינו לו בדיקת ינשוף וגילינו שיש לו 1,480 מ"ג אלכוהול בדם - כשהמקסימום המותר לנהג הוא 280 מ"ג".
הנהג נעצר מייד, רכבו נתפס והוא הועבר לחקירת בוחני התנועה בעמקים. השוטרים ניסו לעשות לו בדיקת ינשוף כמה פעמים, אך מאמציהם כשלו כי החשוד לא הצליח לנשוף בבדיקה. בתום החקירה הוא נשלח למעצר בית של חמישה ימים.
1 צפייה בגלריה
הנהג השיכור שהתנגש ברכבים חונים וכמעט נכנס לביה"ס בעפולה
הנהג השיכור שהתנגש ברכבים חונים וכמעט נכנס לביה"ס בעפולה
אירוע שעלול היה להיגמר באסון כבד. נסיעתו של הנהג השיכור בעפולה, אתמול בבוקר
"כל זה קרה ממש בסמוך לבית הספר", סיפר רפ"ק משלב. לדבריו, "התלמידים היו בחצר ונלחצו מהסיטואציה. מדובר באירוע שעלול היה להיגמר באסון כבד, אם הנהג השיכור היה נכנס עם הרכב לשטח החצר".
מתחילת השנה חילקה המשטרה 2,225 דוחות תנועה בגין נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים. בהתייחס לשנים קודמות, עולה כי ב-2021 כולה חולקו 3,089 דוחות בגין נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, ובשנה שלפני כן חולקו 4,357 דוחות בגין עבירות אלו. מהנתונים עולה עוד כי בחמשת החודשים הראשונים של 2022 השביתה המשטרה 1,570 כלי רכב בעקבות נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים. בשנה שעברה כולה הורדו מהכביש בגין עבירות אלו 4,337 כלי רכב, ובשנה שלפני כן 3,300 כלי רכב. באגף התנועה של המשטרה למודי ניסיון וחוששים שבמהלך הקיץ הקרוב המספרים יזנקו.