גדודי אל-עיאש באזור ג'נין, המזוהים עם ארגון הטרור חמאס, טענו בצהריים (חמישי) כי שיגרו טיל לעבר היישוב שקד שבצפון השומרון, "בתגובה לפשעי הכיבוש בעזה ולמען האסירים". לא דווח על נפילה של הטיל. בהמשך הגדודים אף פרסמו תיעוד של רגע השיגור:

כוחות צה"ל פעלו משעות הלילה בכמה מוקדים ביהודה ושומרון. במחנה הפליטים בלאטה בשכם פעלו לסיכול טרור במשך כ-14 שעות מאות לוחמים מגדודי המילואים של חטיבה 646, עצרו 12 מבוקשים, חיסלו מחבל ואיתרו אמצעי לחימה רבים ועמדות תצפית שמהן הופעלו מטעני חבלה על הכוחות.
במקביל לפעילות בבלאטה, מאות לוחמי מילואים וכוחות מג"ב פעלו הלילה בעזון, מזרחית לקלקיליה, פשטו על יותר מ-60 יעדים, עלו על עשרות מבנים, תחקרו עשרות חשודים ועצרו 10 מבוקשים. הכוחות איתרו אמצעי לחימה, תחמושת, חומרים לייצור מטענים ודגלים וחומרי תעמולה של חמאס, ובנוסף הוחרמו גם 10 משטובות.
2 צפייה בגלריה
משגר טילים
משגר טילים
משגר טילים
בלילה שלפני, בין שלישי לרביעי, פעלו כוחות צה"ל במילואים ומג"ב במחנה הפליטים טול כרם. בפעילות הכוחות נחשפו כבישים שתחתם הוטמנו מטעני חבלה, התקיימו חילופי אש של ירי וזריקת מטענים על כוח צה"ל, ונעצרו מבוקשים במקום. כלי טיס תקפו מהאוויר מחבלים שסיכנו את הפעילות. בנוסף, נעצרו מספר מבוקשים ואותר חמ"ל תצפיות שממנו עקבו המחבלים אחר כוחות צה"ל.
סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה על חמישה הרוגים ופציעה של כמה נוספים בתקיפה, וטענה כי כוחות קרקעיים הסתערו על מחלקת המיון של בית החולים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מותו של אדם נוסף בתקיפה האווירית - הרוג שישי בתקיפה. כלי הטיס, על פי הדיווח, הפציץ בשני טילים בית בשכונת אל-בלאונה ופצע לפחות שלושה צעירים.
2 צפייה בגלריה
משגר טילים
משגר טילים
רגע השיגור
מיד לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, תגבר צה"ל כוחות בפיקוד המרכז ובאוגדת איו"ש על מנת לוודא הגנה במרחב ולסכל אירועי טרור. "לוחמים רבים תוגברו בכל הגזרות וכעת יש יותר מ-30 גדודים וגדודי הגנה מרחבית שפועלים ביהודה ושומרון", נמסר אז מצה"ל. "הכוחות פרוסים בצירים, ביישובים ובגדר התפר - ופועלים באופן גלוי וסמוי 24/7, במוכנות לכל תרחיש".
לטובת משימות ההגנה, עד כה אושרו ותוגברו אלפי כלי נשק שמיועדים למערכי הביטחון היישוביים ברחבי פיקוד המרכז, לצד אמצעים מחלקתיים המחולקים עבור היערכות מוגברת לביטחון התושבים באזור. בנוסף, בהתאם להערכת המצב נפתחו חמ"לי חירום בפיקוד המרכז, באוגדת יהודה ושומרון ובחטיבות המרחביות. החמ"לים תוגברו במשרתי מילואים שהוקפצו לסייע בניהול הלחימה.