התעללות מתועדת בתלמידת כיתה ז' הובילה לעיכוב לחקירה של שתי בנות 13: המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תלונה של נערה בת 13 שעברה התעללות בתוך בית ספר בבאר שבע. בתיעוד הקשה שהופץ נראו נערים שופכים אקונומיקה על אותה תלמידה, ומשפשפים את ראשה במטאטא.
במהלך החקירה, שמנוהלת במחלק נוער תחנת באר שבע, עלה החשד כי אל הנערה ניגשו שלושה תלמידים ששפכו עליה חומרי ניקוי שונים ובהם כאמור אקונומיקה. הם צילמו את המעשה, במטרה לפרסמו ברשתות החברתיות. הבוקר עוכבו לחקירה שתי חשודות כבנות 13.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בבית הספר
תיעוד ההתעללות בבית הספר
מתוך סרטון ההתעללות
התלמידה שעברה התעללות סיפרה כי היא עדיין מפוחדת. "השפריצו עליי חומר לניקוי חלונות", שחזרה. "לא עשיתי להן כלום. יום אחד הן החליטו שהן עושות לי את זה. הן ראו שבכיתי. אבל הן המשיכו והמשיכו".
אמה של הילדה סיפרה כי ביום רביעי האחרון הילדה התקשרה אליה בוכה ואמרה "אמא, אל תשאלי מה עשו לי, שפכו עליי חומרי ניקוי וסבון. אני לא הולכת לוותר להן. אני הולכת לרכזת השכבה. הבנות האלה לא צריכות לעשות את זה לאף אחת". האם סיפרה כי בתה הייתה אמיצה: "גיליתי את הסיפור האמיתי כשהגענו לבית והיא אמרה - 'תראי מה העלו לסטורי'. כשראיתי היה לי חושך בעיניים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בבית הספר
תיעוד ההתעללות בבית הספר
אחד התלמידים, עם המטאטא
האמא סיפרה ל-ynet כי "הילדה נפגעה קשות ולא רצתה ללכת לבית הספר. כשחזרה לבית הספר כאילו לא היה כלום. אני מרגישה מאוד פגועה. הייתי בטוחה ששלחתי אותה למקום בטוח וטוב. זה חוסר אונים. הבנות חוזרות לבית הספר כרגיל, הולכים למשטרה ומתלוננים וגם לא עושים כלום. פשוט אלימות קשה, פיזית ונפשית. לא יודעת לאיפה הגענו".
האם אמרה כי חיכתה שההורים של הבנות יתקשרו ויאמרו לה שזה מטופל. "גם אמא ואבא של הבנות האלה לא היו רוצים שיעשו לילדים שלהם דברים כאלה. לא בצחוק ולא בשום צורה אחרת. כל הבנות הסיתו נגדה. זה רוע לב".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוך. לנוכח חומרת הדברים, התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר, והמשך לימודיהם בבית הספר מותנה. התלמידה הנפגעת מלווה באופן צמוד ויומיומי על ידי יועצת בית הספר, ומקבלת מעטפה רחבה של תמיכה רגשית וטיפולית. צוות בית הספר בקשר רציף ועקבי גם עם האם ועוקב אחר התפתחות החקירה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרת ישראל".
במשרד הוסיפו כי אירוע האלימות הנוכחי "מצטרף לרצף של אירועי האלימות המוקצנים והתכופים שמתרחשים במערכת החינוך, על רקע ההשלכות של משבר הקורונה. לנוכח מציאות זו, יצא משרד החינוך בתכנית מקיפה למניעת האלימות, והקצה לטובתה קרוב לחצי מיליארד שקלים. במסגרת משאבים אלה יוטמעו בבתי הספר שורה של תכניות עומק שיובילו לשינויים משמעותיים
פקד יוני דסקלו, קצין מחלק נוער באר שבע: "מדובר באירוע חמור ביותר שבו הושפלה נערה אל מול חבריה והכול לשם ביזוי ופרסום ברשת החברתית. נפעל למיצוי הדין עם המעורבים".